Ο ποιητικός και ο πεζός λόγος σε Ερμηνευτικό Διάλογο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2881945 313 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-02
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κατσαβούνη Δήμητρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φρυδάκη Ευαγγελία, Καθηγήτρια Παιδαγωγικής, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ποιητικός και ο πεζός λόγος σε Ερμηνευτικό Διάλογο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ποιητικός και ο πεζός λόγος σε Ερμηνευτικό Διάλογο
Περίληψη:
Η παρούσα ποιοτική έρευνα αποσκοπεί στην μελέτη του ερμηνευτικού διαλόγου μέσα από το πρίσμα του είδους του λογοτεχνικού λόγου. Συγκεκριμένα, διερευνά τον ερμηνευτικό διάλογο ως σχολική αναγνωστική πρακτική στο πλαίσιο της λογοτεχνικής εκπαίδευσης, εστιάζοντας την προσοχή στον τρόπο που ο ποιητικός και ο πεζός λόγος επηρεάζουν τη διεξαγωγή του. Με βάση τις αρχές και τις διαδικασίες που ορίζει η μεθοδολογική προσέγγιση της θεμελιωμένης θεωρίας, σχηματίζεται μια βάση δεδομένων από συνεντεύξεις μαθητών και σημειώσεις πεδίου από μαθήματα, όπου εφαρμοζόταν ο ερμηνευτικός διάλογος στο σχολικό περιβάλλον του συνεργαζόμενου Λυκείου των Αθηνών. Η ανάλυση των δεδομένων αναδεικνύει πως, κατά την εφαρμογή του ερμηνευτικού διαλόγου, συλλειτουργούν οι αρχές της σταθερότητας και της μεταβλητότητας. Η πρώτη είναι ανεξάρτητη από την ειδολογική διάκριση της Λογοτεχνίας και αφορά τη συνεκτική δομή της μεθόδου. Η δεύτερη σχετίζεται με τη διαφορετική δυναμική που αποκτά η μέθοδος ως αποτέλεσμα των ειδολογικών χαρακτηριστικών ποίησης και πεζογραφίας. Συμπερασματικά, ο ερμηνευτικός διάλογος φαίνεται να μη μένει ανεπηρέαστος από τα δομολειτουργικά χαρακτηριστικά του ποιητικού και πεζού λόγου, στο βαθμό που αυτά επεμβαίνουν στον τρόπο που εμπλέκονται οι μαθητές στη συζήτηση και που προσεγγίζουν ερμηνευτικά τα κείμενα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
ερμηνευτικός διάλογος, λογοτεχνική εκπαίδευση, ποιητικός – πεζός λόγος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
96
Αριθμός σελίδων:
120
thesis.katsavouni.pdf (638 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο