Ο ρόλος της σχολικής ηγεσίας ως προς την διατήρηση της σχολικής συνοχής και η συμβολή του στην συνεργασία των εκπαιδευτικών.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2882711 254 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-16
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κουλιδάκου Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Φασούλης, Ομότιμος καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ρόλος της σχολικής ηγεσίας ως προς την διατήρηση της σχολικής συνοχής και η συμβολή του στην συνεργασία των εκπαιδευτικών.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ρόλος της σχολικής ηγεσίας ως προς την διατήρηση της σχολικής συνοχής και η συμβολή του στην συνεργασία των εκπαιδευτικών.
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία εξετάζει την επίδραση που ασκεί ο διευθυντής μιας εκπαιδευτικής μονάδας στην δημιουργία και διατήρηση της σχολικής συνοχής. Η σχολική συνοχή μελετάται ως εργασιακή και κοινωνική συνοχή.
Πιο συγκεκριμένα διερευνάται με ποιο τρόπο σχετίζεται η δέσμευση σε έναν κοινό στόχο, η συμμετοχική λήψη αποφάσεων και η συνεργατική κουλτούρα που προωθεί ο διευθυντής του σχολείου με την εργασιακή και κοινωνική συνοχή. Η υλοποίηση της εργασίας έγινε με ποσοτική έρευνα και βασίστηκε σε συλλογή στοιχείων με την χρήση ερωτηματολογίου.
Από την ανάλυση των απόψεων 114 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προέκυψε το συμπέρασμα ότι η δέσμευση προς έναν κοινό στόχο και η συνεργατική κουλτούρα που προωθεί ο διευθυντής του σχολείου σχετίζεται θετικά με την κοινωνική συνοχή. Επίσης η συμμετοχική λήψη αποφάσεων καθώς και η κουλτούρα συνεργασίας σχετίζονται θετικά με την εργασιακή συνοχή. Ωστόσο, το φύλο δεν φαίνεται να σχετίζεται με την εργασιακή και κοινωνική συνοχή της ομάδας. Η έρευνα υπογραμμίζει την σημασία που έχουν οι συνεργατικές πρακτικές που ακολουθεί ο ηγέτης ενός σχολείου, όπως είναι η ενεργή συμμετοχή στην λήψη αποφάσεων, η δέσμευση σε έναν κοινό στόχο και η προώθηση συνεργατικής κουλτούρας στην δημιουργία και διατήρηση της σχολικής συνοχής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
συνεργατικά εκπαιδευτικά μοντέλα, δέσμευση στον κοινό στόχο, συμμετοχική λήψη αποφάσεων, συνεργατική κουλτούρα, εργασιακή συνοχή, κοινωνική συνοχή.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
101
Αριθμός σελίδων:
83
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΟΥΛΙΔΑΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.