Η σχέση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και της Γονικής Εμπλοκής με το Σχολικό Κλίμα σε μαθητές Δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2882734 205 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-16
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Χριστοπούλου Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σταύρου Νεκτάριος Επίκουρος Καθηγητής Σ.Ε.Φ.Α.Α/ Ε.Κ.Π.Α
Μπαμπάλης Θωμάς Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε/ Ε.Κ.Π.Α
Τσώλη Κωνσταντίνα Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε / Ε.Κ.Π.Α
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η σχέση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και της Γονικής Εμπλοκής με το Σχολικό Κλίμα σε μαθητές Δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Σχέση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και της Γονικής Εμπλοκής με το Σχολικό Κλίμα σε μαθητές Δημοτικού
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί η σχέση της συναισθηματικής νοημοσύνης και της γονικής εμπλοκής με το σχολικό κλίμα μέσα από τις αντιλήψεις μαθητών και μαθητριών της πέμπτης και έκτης δημοτικού ενός ιδιωτικού σχολείου. Στην έρευνα πήραν μέρος 123 μαθητές και μαθήτριες, οι οποίοι συμπλήρωσαν τα εξής 3 αυτοαναφορικά ερωτηματολόγια: α) Κλίμακα συναισθηματικής νοημοσύνης για παιδιά (Trait Emotional Intelligence Questionnaire-Child Form), β) Ερωτηματολόγιο Γονικής Εμπλοκής, το οποίο μεταφράστηκε από την ερευνήτρια και προσαρμόστηκε για τα μαθήματα (Parental Involvement in Sport Questionnaire) και γ) Κλίμακα Μέτρησης της Ζωής στη Σχολική Τάξη (Classroom Life Measure). Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι υποκλίμακες της συναισθηματικής νοημοσύνης συσχετίζονται με την εκπαιδευτική αυτοεκτίμηση, τη συνοχή, την αλληλεξάρτηση πηγών και την εκπαιδευτική υποστήριξη του δασκάλου (υποκλίμακες σχολικού κλίματος). Επίσης, η επιβράβευση/κατανόηση των γονέων προς τα παιδιά τους συσχετίζονται με την εκπαιδευτική υποστήριξη του δασκάλου και με την εκπαιδευτική αυτοεκτίμηση. Επιπροσθέτως, η παρώθηση πρόβλεψε τη συνοχή, την εκπαιδευτική αυτοεκτίμηση θετικά και την ανταγωνιστική μάθηση αρνητικά. Η διαχείριση των συναισθημάτων προέβλεψε την ανταγωνιστική μάθηση αρνητικά. Συμπληρωματικά, η σχέση με τους συνομηλίκους προέβλεψε τη συνοχή, την εκπαιδευτική και την προσωπική στήριξη του δασκάλου. Η γονική εμπλοκή δεν προέβλεψε το σχολικό κλίμα. Δεν υπήρξε καμία στατιστικά σημαντική διαφορά ως προς τις προαναφερθείσες μεταβλητές αναφορικά με το φύλο. Όσον αφορά με τις τάξεις, οι μαθητές της πέμπτης δημοτικού εμφάνισαν περισσότερη παρώθηση και σχέσεις με τους συνομηλίκους σε σχέση με τους μαθητές της έκτης δημοτικού. Ένα πολύ ενδιαφέρον εύρημα της παρούσας μελέτης είναι το γεγονός πως οι μαθητές με χαμηλό επίπεδο στις μεταβλητές του σχολικού κλίματος, τείνουν να εμφανίζουν και χαμηλό επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης και υγιούς γονικής εμπλοκής, σε σχέση με τους μαθητές με το υψηλό επίπεδο στις μεταβλητές του σχολικού κλίματος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις-Κλειδιά: συναισθηματική νοημοσύνη, γονική εμπλοκή, σχολικό κλίμα, μαθητές, ιδιωτικό δημοτικό σχολείο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
111
Αριθμός σελίδων:
100
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία.pdf
570 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.