Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε μια τάξη υποδοχής σε Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) της Αττικής

Διπλωματική Εργασία uoadl:2882801 262 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-04
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Αντωνίου Νιόβη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρίνα Βήχου, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Γαλλικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ
Εμμανουήλ Βερναδάκης
Μαρία Χριστίνα Αναστασιάδη
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε μια τάξη υποδοχής σε Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) της Αττικής
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε μια τάξη υποδοχής σε Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) της Αττικής
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα μελετά τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε μία Τάξη Υποδοχής (ΤΥ) σε ένα Γυμνάσιο που ανήκει στη Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ). Ως ποιοτική έρευνα, η συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης έχει ως στόχο την αποτύπωση και την εμβάθυνση της διδασκαλίας της ελληνικής σε αλλόφωνους μαθητές. Οι δύο άξονες βάσει των οποίων κινηθήκαμε, ήταν η διδακτική προσέγγιση, δηλαδή οι διδακτικές μέθοδοι, το υλικό και η εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και η παιδαγωγική προσέγγιση, που εστιάζει στις συμπεριφορές, στις σχέσεις και στις αλληλεπιδράσεις τόσο μεταξύ των μαθητών, όσο και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών. Η έρευνα διεξήχθη στο διάστημα από τον Φεβρουάριο του 2019 έως και τον Μάιο του 2019 και περιελάμβανε παρακολουθήσεις στην ΤΥ καθώς και συνεντεύξεις από τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς. Έπειτα από την ανάλυση και την ερμηνεία των παραπάνω, καταλήξαμε πως η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας αλλά και οι σχέσεις που αναπτύσσουν οι μαθητές στην ΤΥ χαρακτηρίζονται από πολυπλοκότητα και ποικιλομορφία και είναι αποτέλεσμα πολλών και διαφορετικών παραγόντων. Τέλος, η εμπειρία από τη συγκεκριμένη ΤΥ μας οδήγησε σε κάποιες σκέψεις και στη διατύπωση προτάσεων για την αποδοτικότερη διδασκαλία της ελληνικής σε αλλόφωνους μαθητές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Μελέτη περίπτωσης, τάξη υποδοχής , μαθητές πρόσφυγες, διδασκαλία ελληνικής γλώσσας, παιδαγωγική προσέγγιση.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
29
Αριθμός σελίδων:
165
ΠΕΡΓΑΜΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΝΙΟΒΗ.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο