Το εν χρήσει σχολικό βιβλίο Χημείας Β' Γυμνασίου: Αξιολογική έρευνα βάσει κριτηρίων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2883689 406 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σύγχρονες Μέθοδοι Διδασκαλίας της Χημείας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-12-05
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Γεροντάρης Αντώνιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κυριάκος Μπονίδης, αναπληρωτής καθηγητής του Παιδαγωγικού τμήματος της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το εν χρήσει σχολικό βιβλίο Χημείας Β' Γυμνασίου: Αξιολογική έρευνα βάσει κριτηρίων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το εν χρήσει σχολικό βιβλίο Χημείας Β' Γυμνασίου: Αξιολογική έρευνα βάσει κριτηρίων
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται η αξιολόγηση βάσει ορισμένων κριτηρίων του εν χρήσει σχολικού βιβλίου Χημείας της Β’ Γυμνασίου. Η αναλυτική μέθοδος που επιλέχθηκε για την επίτευξη του σκοπού και των στόχων της παρούσας αξιολογικής έρευνας, προσεγγίζει το εν λόγω βιβλίο ποιοτικά και όπου αυτό είναι εφικτό επιχειρείται μία ιδεολογικοκριτική προσέγγισή του. Τα γενικά ερωτήματα που επιδιώκει να απαντήσει αφορούν:
α) την εξωτερική εμφάνιση του βιβλίου, τα δομικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του κειμένου και του περι-κειμένου του,
β) την παιδαγωγική καταλληλότητα του βιβλίου σε σχέση με το επιστημολογικό παράδειγμα της Αγωγής στο οποίο βασίζεται,
γ) τη διδακτική – μεθοδολογική καταλληλότητα και τη σχέση με το πρόγραμμα σπουδών,
δ) τη σχέση του βιβλίου με την επιστήμη αναφοράς και
ε) τη σχέση του βιβλίου με τη σύγχρονη κοινωνία στην οποία λειτουργεί.
Με βάση τα γενικά ερωτήματα και τα επιμέρους κριτήρια, γίνεται αποδελτίωση του οργανωμένου σε κατηγορίες και υποκατηγορίες υλικού και στη συνέχεια αναπαράσταση και ανάλυσή του σε μακροεπίπεδο, αξιοποιώντας τη δόμηση περιεχομένου και την πρότυπη δόμηση περιεχομένου (Μπονίδης 2004: 128-134, Μπονίδης 2016: 16-18).
Η παραπάνω διαδικασία εφαρμόζεται στην πράξη, με την περιγραφή του υλικού που περιέχεται σε καθεμία από τις κατηγορίες, παραθέτοντας παράλληλα τα «πρότυπα» γραπτά ή τα εικονιστικά αποσπάσματα από το περιεχόμενο του βιβλίου, ως αντιπροσωπευτικά τεκμήρια των περιγραφών ενώ από τη σύγκριση τους προκύπτουν τα γενικά συμπεράσματα της έρευνας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Έρευνα σχολικού βιβλίου, αξιολόγηση σχολικού βιβλίου Χημείας, κριτήρια, ποιοτική ανάλυση περιεχομένου, ιδεολογικοκριτική ανάλυση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
48
Αριθμός σελίδων:
133
Διπλωματική Εργασία (Τελικό).pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο