Διαθεματικές Προσεγγίσεις της Μουσικοχορευτικής και Εθιμικής Παράδοσης της Επαρχίας Παρνασσίδας του Νομού Φωκίδας: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2884280 313 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λαογραφία και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-30
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μήττας Δημήτριος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΡΕΑ ΚΑΚΑΜΠΟΥΡΑ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λαογραφίας ΠΤΔΕ–ΕΚΠΑ (Επιβλέπουσα)
ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ Καθηγητής Ψυχοκοινωνιολογίας της Σχολικής Τάξης ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ (Συνεπιβλέπων)
ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ Ερευνήτρια Μουσικός Β΄ Βαθμ. ΚΕΕΛ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ (Συνεπιβλέπουσα)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαθεματικές Προσεγγίσεις της Μουσικοχορευτικής και Εθιμικής Παράδοσης της Επαρχίας Παρνασσίδας του Νομού Φωκίδας: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαθεματικές Προσεγγίσεις της Μουσικοχορευτικής και Εθιμικής Παράδοσης της Επαρχίας Παρνασσίδας του Νομού Φωκίδας: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη:
Το θέμα και ο διακριτός τίτλος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι: «Διαθεματικές Προσεγγίσεις της Μουσικοχορευτικής και Εθιμικής Παράδοσης της Επαρχίας Παρνασσίδας του Νομού Φωκίδας: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
Σκοπός της είναι η διαθεματική προσέγγιση όψεων του λαϊκού πολιτισμού της Παρνασσίδας, με μια πολύπλευρη διερεύνηση και μελέτη των θεμάτων που πραγματεύεται.
Επίσης στοχεύει στην κατάθεση προτάσεων για τη διδασκαλία των όψεων αυτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κυρίως στις τάξεις του Γυμνασίου, καθώς με την κατάλληλη προσαρμογή τους μπορούν να φανούν χρήσιμες για τον ίδιο σκοπό και σε άλλες βαθμίδες της Εκπαίδευσης, συμβάλλοντας έτσι στον εμπλουτισμό των προτάσεων για την αξιοποίηση του λαϊκού πολιτισμού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εργασία διαρθρώνεται σε δύο μέρη.
Στο πρώτο μέρος δίνονται οι ορισμοί των εννοιών «Λαϊκός Πολιτισμός» και «Λαογραφία». Γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση του θέματος της παρουσίας του Λαϊκού Πολιτισμού στην Εκπαίδευση και πώς αυτή προτείνεται στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ) και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ) του Γυμνασίου ιδιαίτερα της Φυσικής Αγωγής. Εξετάζονται θέματα όπως η παρουσία του στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων – Πολιτιστικά Προγράμματα των σχολείων της Φωκίδας, οι δυνατότητες που προσφέρει ως αντικείμενο διδασκαλίας στα Μουσικά Σχολεία και πόσο ο σκοπός υπηρετείται μέσω των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα σχολεία αυτά.
Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο οι προτάσεις διδασκαλίας του λαϊκού πολιτισμού της Παρνασσίδας θα αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό επιτυγχάνεται με τη δημιουργία ενός σχεδίου διδασκαλίας των προτάσεων. Το σχέδιο μπορεί να εφαρμοστεί ως Πολιτιστικό Πρόγραμμα στο πλαίσιο των Σχολικών Δραστηριοτήτων των Γυμνασίων. Ο τίτλος του Πολιτιστικού Προγράμματος είναι: «Μουσικοχορευτική και Εθιμική Παράδοση της Παρνασσίδας» και προβλέπεται να πραγματοποιηθεί σε δέκα διδακτικά δίωρα Μέθοδοι διδασκαλίας η μαθητοκεντρική, ομαδοσυνεργατική, με τον καθηγητή σε ρόλο εμπνευστή. Αξιοποιούνται παραδοσιακές και σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας (παρουσίαση, αφήγηση, διδακτική επίσκεψη, επιτόπια έρευνα) με ψηφιακές παρεμβάσεις, μέσω των Τ.Π.Ε. και τη χρήση του διαδικτύου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γεωγραφία - Ανθρωπολογία – Λαογραφία
Λέξεις-κλειδιά:
Λαϊκός πολιτισμός, Παρνασσίδα, εκπαίδευση, προτάσεις διδασκαλίας, λαογραφία, έθιμα, μουσικοχορευτική παράδοση, πολιτιστικό πρόγραμμα, σχέδιο διδασκαλίας, μέθοδος διδασκαλίας, διαθεματικότητα, διαπολιτισμικότητα.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
335
Αριθμός σελίδων:
Τριακόσιες είκοσι - 320
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΜΗΤΤΑΣ-ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ - 1.pdf
7 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.