Διερεύνηση της θεωρίας του νου σε μαθητές με σύνδρομο Αsperger και αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2884443 287 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-31
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Αν. Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε-ΕΚΠΑ

Αναστασία Αλευριάδου ι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας Π.Δ.Μ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση της θεωρίας του νου σε μαθητές με σύνδρομο Αsperger και αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση της θεωρίας του νου σε μαθητές με σύνδρομο Αsperger και αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας βιβλιογραφικής εργασίας είναι η μελέτη της Θεωρίας του Νου σε μαθητές που έχουν διαγνωστεί με σύνδρομο Αsperger και αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας. Με τον όρο Θεωρία του Νου προσδιορίζεται η δεξιότητα των ανθρώπων να κατανοούν από τους άλλους νοητικές ικανότητες όπως συναισθήματα, σκέψεις και πεποιθήσεις. Το σύνδρομο Αsperger και ο αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας αποτελούν αναπτυξιακές διαταραχές οι οποίες χαρακτηρίζονται από ελλείμματα στην κοινωνική αλληλεπίδραση. Τα ερευνητικά στοιχεία αποδεικνύουν πως συναντώνται ελάχιστες ποιοτικές διακρίσεις μεταξύ του συνδρόμου Αsperger και του αυτισμού υψηλή λειτουργικότητας. Στην παρούσα βιβλιογραφική εργασία γίνεται αναφορά στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και εκτενής παρουσίαση του Συνδρόμου Αsperger η οποία περιλαμβάνει ιστορικά στοιχεία, συμπτωματολογία, επιδημιολογία, αιτιολογία, καθώς επίσης, στοιχεία διάγνωσης και διαφοροδιάγνωσης. Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρουσιάζονται οι θεωρητικές προσεγγίσεις της Θεωρίας του Νου συνδυαστικά με τα συναισθήματα, τις ατομικές διαφορές, τα ατομικά χαρακτηριστικά και το οικογενειακό πλαίσιο. Στο τελευταίο κεφάλαιο, εξετάζεται η σύνδεση της Θεωρίας του Νου και των ατόμων που έχουν διαγνωσθεί με σύνδρομο Αsperger. Οι θεωρητικές προσεγγίσεις και τα ερευνητικά δεδομένα φαίνεται να καταδεικνύουν ότι τα άτομα με Σύνδρομο Αsperger ή αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας αδυνατούν να αξιολογήσουν τις ψυχικές καταστάσεις τόσο στον εαυτό τους όσο και στους άλλους και ότι αυτό το έλλειμμα εκφράζεται ως αδυναμία να ληφθούν υπόψη οι ψυχικές καταστάσεις των άλλων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Θεωρία του Νου, Αυτισμός Υψηλής Λειτουργικότητας, Σύνδρομο Αsperger
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
242
Αριθμός σελίδων:
80
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ .pdf
736 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.