O ρόλος του Διευθυντή στην εφαρμογή της Καταξιωτικής Συστημικής Διερεύνησης (Appreciative Systemic Inquiry) στις σχολικές μονάδες

Διπλωματική Εργασία uoadl:2884758 224 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-04
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Πατμάνογλου Ευανθία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Φασούλης, Ομότιμος Καθηγητής, ΕΚΠΑ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής, ΕΚΠΑ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Δημοσθένης Δασκαλάκης, ΕΚΠΑ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πρόγραμμα Μεταπτυχικών Σπουδών
Πρωτότυπος Τίτλος:
O ρόλος του Διευθυντή στην εφαρμογή της Καταξιωτικής Συστημικής Διερεύνησης (Appreciative Systemic Inquiry) στις σχολικές μονάδες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
O ρόλος του Διευθυντή στην εφαρμογή της Καταξιωτικής Συστημικής Διερεύνησης (Appreciative Systemic Inquiry) στις σχολικές μονάδες
Περίληψη:
Οι αρχές της Καταξιωτικής Συστημικής Διερεύνησης προωθούν τη διαμόρφωση θετικού κλίματος του σχολείου, στο οποίο σημαντικό ρόλο παίζει ο διευθυντής της σχολικής μονάδας.
Σκοπός της εργασίας είναι να διαπιστώσει σε ποιο βαθμό οι διευθυντές των σχολείων εφαρμόζουν τις αρχές αυτές, ποιες ικανότητες έχουν, σε ποιο βαθμό αναπτύσσονται και με ποιους τρόπους μπορούν να συμβάλλουν στην εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
Αρχικά, η έννοια της Καταξιωτικής Συστημικής Διερεύνησης προσεγγίζεται θεωρητικά: αναλύεται ο όρος, γίνεται ιστορική αναδρομή, παρουσιάζονται τα στάδια κι οι βασικές αρχές που τη διέπουν. Επιπροσθέτως, η έννοια της Καταξιωτικής Συστημικής Διερεύνησης συνδέεται με την ηγεσία και περιγράφονται ποιες ικανότητες χαρακτηρίζουν τους ηγέτες που την προωθούν.
Στη συνέχεια, ακολουθεί η εμπειρική προσέγγιση του θέματος: παρουσιάζεται η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε, τα αποτελέσματα της έρευνας, τα συμπεράσματα και τέλος οι προτάσεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας στηρίχτηκαν σε ένα δείγμα 100 ερωτηματολογίων που δόθηκαν σε διευθυντές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Αθήνας/Αττικής.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκάλυψαν ότι οι διευθυντές προσπαθούν να υιοθετούν θετική στάση και να συνεργάζονται παραγωγικά με τους συναδέλφούς τους, ωστόσο, χρειάζονται εκπαίδευση για την αποτελεσματική χρήση της γλώσσας (η οποία συμβάλλει κατά πολύ στη δημιουργία θετικού κλίματος), για τη θετική χρήση των παρελθόντων εμπειριών, για να είναι ικανοί να ενεργοποιήσουν παρελθόντα θετικά σχήματα και για να μπορούν να υλοποιήσουν μακροπρόθεσμους στόχους: αποτελέσματα που αποτελούν τομείς για περαιτέρω έρευνα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Kαταξιωτική συστημική προσέγγιση, ηγεσία, θετικό κλίμα, δυναμική των ερωτήσεων
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
59
Αριθμός σελίδων:
151
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

18ΚΑΤΑΞΙΩΤΙΚΗ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.