L’empathie dans la classe de FLE à travers le jeu dramatique

Διπλωματική Εργασία uoadl:2885209 244 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-10
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μαυρίδου Μαρία-Ζωή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Marie Christine Anastassiadi
Πρωτότυπος Τίτλος:
L’empathie dans la classe de FLE à travers le jeu dramatique
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ενσυναισθηση στη τάξη των γαλλικών μέσα από θεατρικό παιχνίδι
Περίληψη:
Ο σκοπός και το κεντρικό ερώτημα της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της
έννοιας της ενσυναίσθησης μέσα από το θεατρικό παιχνίδι στην τάξη των γαλλικών.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε περιλαμβάνει δύο προσεγγίσεις, σε μια τριμερή
δομή, με ένα θεωρητικό μέρος, ένα ερευνητικό μέρος και ένα τρίτο μέρος σύνθεσης
των ευρημάτων των δύο προηγούμενων.
Αναφορικά με την έρευνα υλοποιήσαμε μια ποιοτική έρευνα με χρήση της
Φαινομενολογικής Ερμηνευτικής Ανάλυσης και τη συμμετοχή δέκα εκπαιδευτικών,
καθώς επίσης και μια έρευνα πεδίου, με χρήση Πινάκων Κριτηρίων Αξιολόγησης και
τη συμμετοχή 40 μαθητών της πρώτης και δευτέρας τάξης του ελληνικού γυμνασίου.
Σύμφωνα με τα ευρήματά μας αν και οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν ότι το θεατρικό
παιχνίδι, εφόσον εφαρμόζεται, είναι πολύ αποτελεσματικό για την ανάπτυξη της
ενσυναίσθησης και τη μάθηση των γαλλικών, οι μαθητές στα σχολεία που
διερευνήθηκαν δεν έχουν αναπτύξει την ενσυναίσθηση.
Συμπερασματικά, αυτό το παράδοξο οφείλεται σε προβληματικές καταστάσεις του
ελληνικού σχολικού συστήματος, όπως αντανακλούν στους εκπαιδευτικούς, κυρίως
μειώνοντας το κίνητρό τους για βελτίωση των μέσων διδασκαλίας που
χρησιμοποιούν. Υπό αυτές τις συνθήκες απαιτείται η ανάληψη πιο αποφασιστικών
πρωτοβουλιών, ώστε να επανενταχθεί ουσιαστικά το θεατρικό παιχνίδι και η
ενσυναίσθηση στην τάξη των γαλλικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Ενσυναισθηση, γαλλικά, θεατρικό παιχνίδι
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
62
Αριθμός σελίδων:
138
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Maria-Zoi_Mavridou_final-converted.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.