Εμπορικά σήματα και ελληνικές (αγροτικές) επιχειρήσεις

Διπλωματική Εργασία uoadl:2885314 289 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διοίκηση, Αναλυτική και Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρήσεων
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-11
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μαρέτσης Αλέξανδρος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κυριάκος Δρίβας , Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης, Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εμπορικά σήματα και ελληνικές (αγροτικές) επιχειρήσεις
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εμπορικά σήματα και ελληνικές (αγροτικές) επιχειρήσεις
Περίληψη:
Σκοπός αυτής της μεταπτυχιακής είναι να επισημάνει την σημασία και χρησιμότητα των εμπορικών σημάτων στις αγροτικές επιχειρήσεις. Εξετάζεται η σχέση των ελληνικών (αγροτικών κυρίως) εξαγωγικών επιχειρήσεων με τα εμπορικά σήματα, όπου όπως προκύπτει και από τα περιγραφικά στατιστικά, βάση του τυχαίου δείγματος 1243 επιχειρήσεων που μελετάμε, δεν είναι ιδιαίτερα στενή, καθώς μόνο το 42% αυτών δραστηριοποιούνται ενεργά στον κλάδο των trademarks, με το μεγαλύτερο μέρος στο εσωτερικό της χώρας. Στη συνέχεια, με σκοπό να εντοπίσουμε τι σχέση μπορεί να έχει ο αριθμός εμπορικών σημάτων που κατοχυρώνει μια ελληνική επιχείρηση στο εξωτερικό, με παράγοντες, όπως στη συγκεκριμένη εργασία, το κατά κεφαλήν εισόδημα της ξένης χώρας, ο πληθυσμός της, η απόστασή της από την Ελλάδα και το ύψος των εξαγωγών της Ελλάδας προς τη χώρα αυτή, αναλύουμε τα κατάλληλα μοντέλα παλινδρόμησης χρησιμοποιώντας για το κάθε ένα τρεις διαφορετικούς μεθόδους, προκειμένου να διακρίνουμε ποια από τις τρεις (ols, fixed & random effects) είναι πιο εύστοχη και καταλληλότερη να εξηγήσει τα αποτελέσματα. Να σημειωθεί ότι η ξένη χώρα που αναφέρεται, μπορεί να είναι ένα από τα 25 κράτη που η Ελλάδα εξάγει το περισσότερο. Εκεί επικεντρώνεται η μελέτη και μάλιστα για την εικοσαετία 1997-2016. Τη διαδικασία αυτή (μοντέλα παλινδρόμησης) την εκτελούμε για τρεις διαφορετικές περιπτώσεις ͘ τα συνολικά δεδομένα, την περίοδο 2003-2007 και 2008-2012 (πριν και μετά την οικονομική κρίση) και το διαχωρισμό κρατών σε «φτωχά» και «πλούσια» βάση του κατά κεφαλήν εισοδήματος τους. Για κάθε μια από τις τρεις περιπτώσεις εξάγουμε διάφορα χρήσιμα συμπεράσματα, κοινή διαπίστωση ωστόσο και για τις τρεις, μετά τα αποτελέσματα των εκτιμητών των μεταβλητών, είναι ότι καθοριστικός θετικός παράγοντας στην κατοχύρωση εμπορικών σημάτων των ελληνικών επιχειρήσεων σε μια χώρα του εξωτερικού (από τις 25) είναι το σύνολο των εξαγωγών της Ελλάδας προς τη χώρα αυτή.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Εμπορικά σήματα, Κατά Κεφαλήν ΑΕΠ, Πληθυσμός, Εξαγωγές, Απόσταση, Αγροτικός Τομέας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
25
Αριθμός σελίδων:
42
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ Αλέξανδρος Μαρέτσης.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.