Διδακτικά υλικά ψηφιακής αφηγηματικής μορφής: Η δημιουργία διδακτικού σεναρίου για την προσέγγιση μαθηματικών εννοιών μέσω πολιτισμικών αναπαραστάσεων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2885911 175 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-21
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τερζή Φωτεινή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χρυσαυγή Τριανταφύλλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μαθηματικών, Ε.Κ.Π.Α.
A. Χρονάκη, Καθηγήτρια Παν/μίου Θεσσαλίας
Π. Σπύρου, πρ. Αναπλ. Καθηγητής, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διδακτικά υλικά ψηφιακής αφηγηματικής μορφής: Η δημιουργία διδακτικού σεναρίου για την προσέγγιση μαθηματικών εννοιών μέσω πολιτισμικών αναπαραστάσεων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διδακτικά υλικά ψηφιακής αφηγηματικής μορφής: Η δημιουργία διδακτικού σεναρίου για την προσέγγιση μαθηματικών εννοιών μέσω πολιτισμικών αναπαραστάσεων
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μία δημιουργική πρόταση για την προσέγγιση αφηρημένων μαθηματικών εννοιών όπως είναι ο αριθμός, ο χώρος και η γεωμετρία, μέσω πολιτισμικών αναπαραστάσεων. Εκκινώντας από το ψηφιακό αρχείο streetmathematics το οποίο συγκεντρώνει ποικίλες μορφές πολιτισμικών αναπαραστάσεων για τα μαθηματικά, την παραγωγή τους και την σχέση τους με τον άνθρωπο, δημιουργούμε μία ψηφιακή αφήγηση. Η παρούσα εργασία στοχεύει να εστιάσει στην ανάλυση των ‘αναγνώσεων’ του ψηφιακού υλικού από τους μαθητές, των αντιχήσεων (echoes) που αυτό παράγει και ανάδειξη διδακτικών υλικών ψηφιακής αφηγηματικής μορφής ως μέρος της διδασκαλίας των μαθηματικών. Η πρόταση αυτή βασίζεται επιστημολογικά στην Κοινωνιολογία της Επιστημονικής Γνώσης (SSK), προσεγγίζει τις μαθηματικές έννοιες ως γεννεσιουργούς μηχανισμούς όπως τις μελέτησαν οι De Freitas και Sinclair και αναπτύσσεται μέσω της Θεωρίας των εννοιολογικών πεδίων του Vergnaud. Στο τέλος παρατίθενται κείμενα των μαθητών στα οποία αναπτύσσουν τη σκέψη τους ως μία προσωπική αντήχηση (echo).
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ψηφιακή αφήγηση, μαθηματική έννοια, εννοιολογικά πεδία, αντήχηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
46
Αριθμός σελίδων:
104
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΕ - Φωτεινή Τερζή.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

 


Video.mp4
2 GB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.