Η επικοινωνιακή πολιτική των μουσείων. Μελέτη περίπτωσης: Ιστορικό Μουσείο Κρητης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2891496 339 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μουσειακές Σπουδές
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-14
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Σμυρνάκη Παρασκευή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ζούνης Θεοκλής-Πέτρος, Βαθμίδα: Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό(Ε.ΔΙ.Π.), Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
Καλοκαιρινός Αλέξης, Βαθμίδα: Καθηγητής, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Δοξανάκη Αναστασία, Βαθμίδα: Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό(Ε.ΔΙ.Π.) , Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η επικοινωνιακή πολιτική των μουσείων. Μελέτη περίπτωσης: Ιστορικό Μουσείο Κρητης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η επικοινωνιακή πολιτική των μουσείων. Μελέτη περίπτωσης: Ιστορικό Μουσείο Κρητης
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την έννοια της επικοινωνίας όπως αυτή χαρακτηρίζει και διαπερνά το μεγαλύτερο μέρος των στοιχείων που απασχολούν ένα μουσείο. Πιο συγκεκριμένα θα γίνει προσπάθεια να καταγραφούν κάποια εισαγωγικά ζήτημα για την επικοινωνία γενικά, αλλά και για το πως εκφράζεται στους μουσειακούς οργανισμούς πιο ειδικά. Η εργασία διαρθρώνεται σε τέσσερα κεφάλαια, καθένα από τα οποία απασχολείται με ένα διαφορετικό θέμα, με την ταυτόχρονη επιδίωξη με από αυτά να διαφανεί η σύνδεση όλων των ζητημάτων που εισάγονται, από το ειδικό σε γενικό και αντίστροφα.
Το πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνει θεωρητικά ζητήματα για την επικοινωνία, όπως αυτά αποτυπώνονται τόσο στην καθημερινότητα όσο και σε πιο περίπλοκες εκφάνσεις της κοινωνίας, με ταυτόχρονη προσπάθεια αποκωδικοποίησης της έννοιας και των κατηγοριών που έχει. Το πολιτιστικό marketing θα παρουσιαστεί συνοπτικά επίσης στο κεφάλαιο αυτό. Η θεωρία για την επικοινωνία θα εξειδικευτεί στο κομμάτι των πολιτιστικών οργανισμών και ειδικότερα στη συνέχεια στα μουσεία, παρουσιάζοντας τις μορφές που η επικοινωνία λαμβάνει σε ένα μουσειακό περιβάλλον.
Στο δεύτερο κεφάλαιο θα εισαχθούν οι διάφορες πλευρές η έννοια της διαχείρισης ενέχει σε μία σειρά καίριων ζητημάτων που αφορούν ένα μουσείο. Με κεντρικό άξονα την «πολιτιστική διαχείριση», όπως έχει διαμορφωθεί τις τελευταίες δεκαετίες, θα αναλυθούν στο βαθμό που επιτρέπει το θέμα της εργασίας, θέματα περί διοίκησης, οικονομικής διαχείρισης, ανθρώπινου δυναμικού, όπως επίσης και της συμβολής της πολιτιστικής διαχείρισης εν γένει στην ορθή λειτουργία ενός μουσείου.
Η μελέτη περίπτωσης της εργασίας, δηλαδή το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης, καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος και αποτελεί το τρίτο κεφάλαιο. Περιλαμβάνει παρουσίαση της πλειονότητας των αντιπροσωπευτικών γνωρισμάτων του μουσείου αυτού : την ιστορία, τις συλλογές, τις υποδομές, τη διοίκηση, το ανθρώπινο δυναμικό, τις εκπαιδευτικές και λοιπές δράσεις. Έμφαση δίνεται στις περιοδικές εκθέσεις του μουσείου, ως μία πλευρά της επικοινωνιακής του πολιτικής. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με μία ανάλυση SWOT, που ουσιαστικά συγκεντρώνει και εστιάζει στα δυνατά και τα αδύνατα σημεία, στις ευκαιρίες και τις απειλές.
Η εργασία ολοκληρώνεται με μία έρευνα κοινού για το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης σχετικά με την αντανάκλαση που αυτό έχει στην τοπική κοινωνία του Ηρακλείου, της Κρήτης , αλλά και των υπόλοιπων ημεδαπών και αλλοδαπών επισκεπτών. Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να συνδράμουν στη λειτουργία, δραστηριότητα και κινήσεις του μουσείου, και να βελτιώσει ή διαμορφώσει με βάση αυτά τη δράση του την επόμενη μέρα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Επικοινωνία,Επικοινωνιακή Πολιτική,Πολιτιστική Διαχείριση,Διοίκηση,Οικονομική Διαχείριση,Ανθρώπινο Δυναμικό,Μουσείο,Συλλογές,Περιοδική Έκθεση, Έρευνα Κοινού.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
43
Αριθμός σελίδων:
157
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΜΥΡΝΑΚΗ - ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΜΣ ΜΟΥΣΕΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.pdf
5 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.