Διερεύνηση Αναγκών Των Εκπαιδευτικών Σε Θέματα Διαπολιτισμικής Ετοιμότητας: Εκπαιδευτικές Τεχνικές - Επιμόρφωση - Εμπόδια

Διπλωματική Εργασία uoadl:2894538 363 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Εκπαίδευση Ενηλίκων - Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση - Δια βίου Μάθηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-14
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσιλιμίγκας Στυλιανός
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Ιωάννης Βρεττός, Ομότιμος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση Αναγκών Των Εκπαιδευτικών Σε Θέματα Διαπολιτισμικής Ετοιμότητας: Εκπαιδευτικές Τεχνικές - Επιμόρφωση - Εμπόδια
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση Αναγκών Των Εκπαιδευτικών Σε Θέματα Διαπολιτισμικής Ετοιμότητας: Εκπαιδευτικές Τεχνικές - Επιμόρφωση - Εμπόδια
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Στην Ελλάδα η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση εμφανίζεται στο τέλος της δεκαετίας του ΄80 ως απάντηση στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι μια από τις σημαντικότερες κοινωνικές ομάδες που καλούνται να εργαστούν εποικοδομητικά στο νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον ερχόμενοι καθημερινά αντιμέτωποι με ζητήματα πολυπολιτισμικότητας. Η είσοδος μεγάλου αριθμού οικονομικών μεταναστών και προσφύγων τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, έχει συντελέσει στην δημιουργία μιας πολυπολιτισμικής κοινωνικής σύνθεσης. Ως άμεσο επακόλουθο της κατάστασης αυτής όροι, όπως “ταυτότητα”, “ετερότητα”, “πολυπολιτισμικότητα”, “διαπολιτισμική επάρκεια” κ.ά., έρχονται στο προσκήνιο ιδιαίτερα στον χώρο της εκπαίδευσης και επιβάλλουν την ανάγκη για εφαρμογή σύγχρονων, αποτελεσματικών εκπαιδευτικών πολιτικών, οι οποίες θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και θα δημιουργήσουν ευνοϊκές συνθήκες για την αρμονική συμβίωση και την ομαλή ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στην ελληνική πραγματικότητα. Σε αυτή την διαδικασία κομβικός κρίνεται ο ρόλος του σχολείου και ιδιαίτερα του εκπαιδευτικού, μέσω του οποίου, οι αρχές και οι στόχοι της “διαπολιτισμικής εκπαίδευσης” θα μετουσιωθούν σε πράξη, οδηγώντας τους μαθητές στο να γίνουν κριτικά σκεπτόμενοι, ενεργοί πολίτες που διαπνέονται από τις αρχές του σεβασμού, της κατανόησης και της αποδοχής της διαφορετικότητας. Στην εμπειρική έρευνα που περιλαμβάνεται στην παρούσα εργασία, προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπαίδευσης διαπνέονται –ως επί το πλείστον- από διαπολιτισμικές αρχές, αναγνωρίζουν και ανταποκρίνονται στις ανάγκες διδασκαλίας σε τάξεις με πολιτισμικά, γλωσσικά, θρησκευτικά και κοινωνικά διαφοροποιημένο μαθητικό πληθυσμό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις - Κλειδιά: πολιτισμός, ετερότητα, εκπαίδευση, διαπολιτισμική επάρκεια και ετοιμότητα, εκπαιδευτικοί, πολυπολιτισμική διδασκαλία, εκπαιδευτικές ανάγκες, μειονότητες, επιμόρφωση, ευάλωτες - ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, μετανάστες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
175
Αριθμός σελίδων:
230
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ_ΤΕΛΙΚΟ.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.