Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και ΚαθοδήγησηΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-24
Συγγραφέας:
Περάκη Σταματίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παπαδόπουλος Τιμόθεος, Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πρωτότυπος Τίτλος:
H Γονική Τυπολογία (Γονικό Στυλ) σε σχέση με τη Γονική Αποδοχή-Απόρριψη
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
H Γονική Τυπολογία (Γονικό Στυλ) σε σχέση με τη Γονική Αποδοχή-Απόρριψη
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την τυπολογία γονέων στην Ελλάδα καθώς και τις αντιλήψεις τους σχετικά με τη Γονική Αποδοχή-Απόρριψη. Το δείγμα της παρούσας ερευνητικής μελέτης αποτελείται από 244 γονείς: 130 μητέρες και 114 πατέρες, ηλικίας 30 έως 62 ετών, παιδιών σχολικής ηλικίας (6-12 ετών) τυπικής ανάπτυξης. Η γεωγραφική περιοχή στην οποία πραγματοποιήθηκε η έρευνα περιορίζεται στον νομό Αττικής. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για τη διεξαγωγή της έρευνας ήταν τα εξής: 1) Ερωτηματολόγιο που αξιολογεί την Τυπολογία της Ελληνίδας μητέρας (Parenting Styles and Dimensions Questionnaire – PSDQ), 2) Ερωτηματολόγιο που αξιολογεί την Τυπολογία του Έλληνα πατέρα (Parenting Styles and Dimensions Questionnaire – PSDQ), και 3) Ερωτηματολόγιο για τη Γονική Αποδοχή–Απόρριψη (Parental Acceptance – Rejection Questionnaire – PARQ). Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι οι μητέρες είναι πιο υποστηρικτικές, πιο αυταρχικές και πιο αυστηρές σε σχέση με τον πατέρα και ότι ο πατέρας είναι πιο επιτρεπτικός από τη μητέρα. Επιπλέον, ο πατέρας είναι εκείνος που εμφανίζει περισσότερη ζεστασιά/στοργή και η μητέρα δείχνει περισσότερη αδιαφορία/παραμέληση. Φάνηκε επίσης ότι το μορφωτικό επίπεδο των γονέων και το σχήμα οικογένειας επηρεάζουν τον γονικό τύπο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Γονική τυπολογία, Γονική Αποδοχή–Απόρριψη.
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
73
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΑΚΗ ΣΤΑΜΑΤΙΝΑΣ.pdf
836 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.