Πρότυπα Σχολεία και φροντιστηριακή εκπαίδευση: απόψεις γονέων. Η περίπτωση της Ευαγγελικής Σχολής

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896359 235 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-05
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κουτσολιάκου Υπατία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Βέρδης καθηγητής Φ.Π.Ψ Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πρότυπα Σχολεία και φροντιστηριακή εκπαίδευση: απόψεις γονέων. Η περίπτωση της Ευαγγελικής Σχολής
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πρότυπα Σχολεία και φροντιστηριακή εκπαίδευση: απόψεις γονέων. Η περίπτωση της Ευαγγελικής Σχολής
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των λόγων που οδηγούν τους γονείς να επιλέξουν ένα Πρότυπο Δημόσιο Γυμνάσιο, αυτό της Ευαγγελικής Σχολής στη Νέα Σμύρνη, για τη συνέχιση της εκπαίδευσης των παιδιών τους. Η εισαγωγή των μαθητών στο εν λόγω σχολείο γίνεται κατόπιν γραπτών εξετάσεων. Για να εξετασθεί το συγκεκριμένο θέμα σχεδιάστηκε ένα εργαλείο ημιδομημένης συνέντευξης, στο οποίο συμμετείχαν είκοσι τέσσερις γονείς που διέμεναν σε περιοχές της Δ’ Αθηνών. Πρόκειται για μία ποιοτική έρευνα, η οποία αξιοποιεί τα δεδομένα από 16 συνεντεύξεις. Μετά την απομαγνητοφώνηση αυτών, τα δεδομένα αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Αρχικά, διαπιστώθηκε ότι το φαινόμενο της παραπαιδείας είναι υπαρκτό ακόμα και σε μικρής ηλικίας μαθητικό πληθυσμό, καθώς οι γονείς παρέχουν το λιγότερο εξάμηνη εξωσχολική βοήθεια στα παιδιά τους. Η οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών έδειξε να βρίσκεται σε χαμηλά και σε μεσαία επίπεδα κόστους. Επίσης, φάνηκε ότι ένας μικρός αριθμός μαθητών κατέβαλε αποκλειστικά ατομική προσπάθεια για αυτήν την προετοιμασία. Ο πιο σημαντικός λόγος που οδηγεί τους γονείς να προετοιμάζουν τα παιδιά τους είναι η εξοικείωση με τα θέματα των εξετάσεων της Ευαγγελικής Σχολής. Επιπρόσθετοι λόγοι για αυτήν την απόφαση είναι τα ενδεχόμενα μαθησιακά κενά του παιδιού, αλλά και η ίδια η αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να προσφέρει τα κατάλληλα εφόδια στους μαθητές. Οι γονείς θεωρούν ότι το περιβάλλον ενός Πρότυπου Σχολείου, η ομοιογένεια στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών και η επαρκής κατάρτιση των εκπαιδευτικών θα οδηγήσουν σε υψηλή μορφωτική επίδοση. Ένα άξιο αναφοράς εύρημα αποτελεί η επιθυμία των ίδιων των παιδιών να φοιτήσουν σε ένα αποτελεσματικότερο σχολείο κι ας μην έχουν καταλήξει στο επάγγελμα που θα ακολουθήσουν. Οι γονείς από την πλευρά τους δεν επιθυμούν να παρέμβουν στην επαγγελματική σταδιοδρομία των παιδιών τους, αρκεί αυτό που θα επιλέξουν να αποφέρει καλές χρηματικές απολαβές. Τέλος, η αποτυχία των παιδιών τους στις εισαγωγικές εξετάσεις δεν επηρεάζει τη μαθητική τους πορεία, αλλά θεωρείται μια σημαντική εμπειρία στο μαθητικό βιογραφικό τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις – Κλειδιά: Πρότυπο Σχολείο, Ευαγγελική Σχολή, εισαγωγικές εξετάσεις, Παραπαιδεία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
153
Αριθμός σελίδων:
117
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

DIPLOMATIKI ERGASIA_KOUTSOLIAKOU_YPATIA_AM217039_ATHENS 2020.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.