Σχεδιασμός, ανάπτυξη και διαμορφωτική αξιολόγηση ενός διαδραστικού mobile game με επαύξηση του πραγματικού περιβάλλοντος της τάξης: Σώσε την Ιστορία

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896400 196 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-03
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κυπριωτάκη Άννα-Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κουτρομάνος Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής στις Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση, Π.Τ.Δ.Ε, Ε.Κ.Π.Α
Ζαράνης Νικόλαος, Καθηγητής στις Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση, Π.Τ.Π.Ε, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε, Ε.Κ.Π.Α
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και διαμορφωτική αξιολόγηση ενός διαδραστικού mobile game με επαύξηση του πραγματικού περιβάλλοντος της τάξης: Σώσε την Ιστορία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και διαμορφωτική αξιολόγηση ενός διαδραστικού mobile game με επαύξηση του πραγματικού περιβάλλοντος της τάξης: Σώσε την Ιστορία
Περίληψη:
Η αξιοποίηση φορητών συσκευών, όπως τα κινητά τηλέφωνα και οι ταμπλέτες, στον χώρο της εκπαίδευσης έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των σύγχρονων ερευνητών. Παράλληλα, το ερευνητικό πεδίο της επαυξημένης πραγματικότητας ολοένα και επεκτείνεται, καθώς έχει αναδειχθεί ως μια τεχνολογία που είναι ικανή να φέρει πολλά οφέλη στη διδασκαλία και τη μάθηση. Τα τελευταία χρόνια, έχει επίσης ανθίσει η «μόδα» των δωματίων απόδρασης, γνωστά ως «escape rooms» που αποτελούν παιχνίδια γρίφων και περιπέτειας και από την ενσωμάτωση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει προκύψει πως καθίστανται ικανά να αποτελέσουν ένα σπουδαίο εργαλείο για τη διδασκαλία και τη μάθηση. Ωστόσο, ο αριθμός των ερευνών που αφορούν τις τεχνολογίες φορητής μάθησης με χρήση επαύξησης της πραγματικότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στον ελληνικό χώρο είναι εξαιρετικά περιορισμένος, με μόνο ελάχιστες να έχουν τη μορφή δωματίου απόδρασης. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα εργασία, υιοθετώντας την ερευνητική μεθοδολογία που βασίζεται στον σχεδιασμό, αποσκοπεί στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη διαμορφωτική αξιολόγηση ενός φορητού παιχνιδιού επαύξησης της πραγματικότητας με μορφή δωματίου απόδρασης που απευθύνεται σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το παιχνίδι που δημιουργήθηκε στηρίζεται στη διδακτέα ύλη της Στ’ Δημοτικού και εστιάζει στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας, διότι σύμφωνα με μελέτες οι μαθητές παρουσιάζουν δυσκολίες στο συγκεκριμένο μάθημα και οι νέες τεχνολογίες λειτουργούν ενισχυτικά στη διδασκαλία του. Η εφαρμογή που δημιουργήθηκε με την πλατφόρμα Actionbound εμπλέκει τους μαθητές σε ένα παιχνίδι απόδρασης, στο οποίο καλούνται να σώσουν την Ιστορία από έναν επιστήμονα που θέλει να τη μεταβάλει. Οι παίκτες παρωθούνται να επιλύσουν τους γρίφους συνεργατικά, και, με τη χρήση επαυξήσεων από την εφαρμογή Blippar, λαμβάνουν νέα κωδικοποιημένα στοιχεία που τους οδηγούν στην επίτευξη του στόχου τους. Το παιχνίδι αυτό αξιολογήθηκε από 30 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ως προς την ευχρηστία του, το παιδαγωγικό του περιεχόμενο και την εμπειρία που αποκομίζει ο παίκτης παίζοντας το. Τέλος, από τα αποτελέσματα προέκυψε πως το «Σώσε την Ιστορία» είναι ένα εύχρηστο εκπαιδευτικό εργαλείο, που ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες των μαθητών της Στ’ τάξης, τους προσφέρει μια εποικοδομητική και διασκεδαστική εμπειρία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Παιχνίδι Φορητής Συσκευής, Επαυξημένη Πραγματικότητα, Δωμάτιο Απόδρασης, Ιστορία, ΤΠΕ, Actionbound, Blippar
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
104
Αριθμός σελίδων:
124
Kypriotaki_AnnaMaria_Master.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο