Aντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το ζήτημα της σχολικής αποτυχίας των μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο: Mια ποιοτική προσέγγιση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896424 241 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-03
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Καρφή Δήμητρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Aντιγόνη - Άλμπα Παπακωνσταντίνου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα ΦΠΨ, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Αθανάσιος Βέρδης, Επίκουρος Καθηγητής,Τμήμα ΦΠΨ, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Γεώργιος Πασιάς, Καθηγητής,Τμήμα ΦΠΨ, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Πρωτότυπος Τίτλος:
Aντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το ζήτημα της σχολικής αποτυχίας των μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο: Mια ποιοτική προσέγγιση
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Aντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το ζήτημα της σχολικής αποτυχίας των μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο: Mια ποιοτική προσέγγιση
Περίληψη:
Βασικό σκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η μελέτη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα του Δημοτικού Σχολείου αναφορικά με το ζήτημα της σχολικής αποτυχίας και τους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση των μαθητών. Σε αυτό το πλαίσιο επιδιώκεται η σκιαγράφηση του βαθμού συσχέτισης των παραγόντων και της επίδοσης στο σχολείο. Ιδιαίτερη βάση δίνεται στον ρόλο που διαδραματίζουν τα υποκείμενα της διδακτικής πράξης αλλά και στις μεταξύ τους σχέσεις. Μέσα από τη μελέτη και την ανάλυση του ρόλου του εκπαιδευτικού προσεγγίζεται και η διαδικασία της αξιολόγησης, μιας διαδικασίας απόλυτα συνυφασμένης με την σχολική επίδοση. Ο τρόπος αξιολόγησης, τα κριτήρια που τίθενται καθώς και ο έλεγχος της αντικειμενικότητας της διαδικασίας αποτελούν βασικές παραμέτρους του υπό διερεύνηση ζητήματος.

Για την διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε μια ποιοτική προσέγγιση, η οποία υλοποιήθηκε με την οργάνωση και τη δημιουργία δυο ομάδων εστίασης με συνολικό πληθυσμό τα έντεκα άτομα. Η επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με την αξιοποίηση της μεθόδου «της ανάλυσης περιεχομένου» (content analysis). Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε η καταγραφή ενός πολύπλοκου συστήματος παραγόντων, οι οποίοι σχετίζονται με τα ατομικά και τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του ατόμου. Χαρακτηριστικό εύρημα είναι η συσχέτιση των παραγόντων μεταξύ τους και η αλληλεπίδραση. Το προφίλ της οικογένειας του μαθητή, ο ρόλος του δασκάλου και η θέληση του ίδιου του μαθητή να επιτύχει ασκούν τον πιο καθοριστικό ρόλο στην πορεία του.

Λέξεις κλειδιά : Σχολική αποτυχία, σχολική επίδοση, αντιλήψεις εκπαιδευτικών, παράγοντες επίδρασης, αξιολόγηση της επίδοσης
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Σχολική αποτυχία, σχολική επίδοση, αντιλήψεις εκπαιδευτικών, παράγοντες επίδρασης, αξιολόγηση της επίδοσης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
75
Αριθμός σελίδων:
101
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική εργασία - Δήμητρα Καρφή-τελικό.pdf
773 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.