Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για τους χαρισματικούς μαθητές και τρόποι διαφοροποιημένης διδασκαλίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896485 222 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-03
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Μαρίνου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου (επιβλέπων)
Αν. Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. – ΕΚΠΑ
Αναστασία Αλευριάδου
Καθηγήτρια Π.Τ.Ν-Μ.Δ.Μ
Χριστίνα Συριοπούλου-Δελλή
Επικ. Καθηγήτρια Τ.Ε.Κ.Π-ΠΑΜΑΚ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για τους χαρισματικούς μαθητές και τρόποι διαφοροποιημένης διδασκαλίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για τους χαρισματικούς μαθητές και τρόποι διαφοροποιημένης διδασκαλίας
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μία γνωσιακή και θεωρητική προεργασία της χαρισματικότητας, ικανή να προλειάνει το έδαφος για την ανάπτυξη μίας διδακτικής πρότασης για την εν λόγω θεωρία. Η αναγνώριση και η εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών αποτελεί ένα πεδίο πλούσιο προς διερεύνηση τόσο παγκοσμίως όσο και στον ελλαδικό χώρο. Στην Ελλάδα ο όρος «χαρισματικός μαθητής» δεν είναι ευρέως γνωστός σε όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο. Στη χώρα μας, όμως, το σχολικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται τα χαρισματικά παιδιά δεν ευνοεί την πλήρη ανάδειξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους. Οι χαρισματικοί μαθητές έχει διαπιστωθεί ότι επιδεικνύουν ή δύνανται να επιδείξουν υψηλές νοητικές, ακαδημαϊκές, ηγετικές και ψυχοκινητικές ικανότητες, καθώς και έναν περισσότερο δημιουργικό τρόπο σκέψης. Ως εκ τούτου, οι μαθητές αυτοί ανήκουν στην κατηγορία των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής διδασκαλίας και παρέμβασης προκειμένου να ξεδιπλώσουν την καινοτόμο σκέψη τους και τα ιδιαίτερα χαρίσματά τους. Σημαντικός αρωγός στην ενίσχυση και βελτίωση της εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών είναι η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία, που επιτυγχάνεται και μέσω της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών. Η αξιοποίηση του υπολογιστή ως διδακτικό εργαλείο μπορεί να παρέχει ένα ελκυστικότερο περιβάλλον για μάθηση με περισσότερα κανάλια και διόδους άνθισης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των χαρισματικών και ευφυών μαθητών. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναφορικά με την έννοια της χαρισματικότητας και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο σχολικό περιβάλλον για την εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών. Τέλος, η διαφοροποιημένη διδασκαλία προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για μία πιο εποικοδομητική σχέση εμπιστοσύνης και επικοινωνίας μεταξύ μαθητή και δασκάλου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Χαρισματικότητα, Νέες τεχνολογίες, Ειδική εκπαιδευτική κατάρτιση, Διαφοροποιημένη διδασκαλία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
130
Αριθμός σελίδων:
89
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ-ΜΑΡΙΝΟΥ.pdf
1021 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.