Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των ΜαθηματικώνΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-04
Συγγραφέας:
Σωτηρόπουλος Σπυρίδων
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πολυχρόνης Κυνηγός, Καθηγητής, Διευθυντής Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, Τμήμα Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Δημιουργία νοημάτων για τις έννοιες των πιθανοτήτων από μαθητές που παίζουν και διασκευάζουν ένα ψηφιακό παιχνίδι
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Δημιουργία νοημάτων για τις έννοιες των πιθανοτήτων από μαθητές που παίζουν και διασκευάζουν ένα ψηφιακό παιχνίδι
Περίληψη:
Ζούμε σε έναν κόσμο περίπλοκο όπου σε κάθε μας βήμα καλούμαστε να πάρουμε αποφάσεις, με αβέβαιη έκβαση, που επηρεάζουν την ζωή μας, αλλά και των υπολοίπων συνανθρώπων μας. Οι παράμετροι που πρέπει να αξιολογήσουμε είναι πολλές και συνήθως μεταβαλλόμενες ταχύτατα και οι αποφάσεις μας εμπεριέχουν ένα ρίσκο που πρέπει να συνεκτιμήσουμε. Η εκπαίδευση πρέπει να παρέχει τα εφόδια στους αυριανούς πολίτες να αντιμετωπίζουν κάθε πρόβλημα της καθημερινότητας τους μέσα από το πρίσμα των πιθανοτήτων. Η σύνδεση της διδασκαλίας των μαθηματικών με ρεαλιστικά πλαίσια και καταστάσεις αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια αντικείμενο της έρευνας στο πεδίο της Διδακτικής των Μαθηματικών. Στην παρούσα έρευνα επιχειρούμε να αναδείξουμε τις συνδέσεις ανάμεσα στη διδακτική πιθανοτήτων και τα ψηφιακά παιχνίδια εστιάζοντας στην χρήση πραγματικών δεδομένων από την καθημερινή ζωή καθώς οι μαθητές παίζουν ένα ψηφιακό παιχνίδι αποφάσεων με αβέβαιες συνέπειες στο ασφαλές περιβάλλον ChoiCo. Η διδακτική προσέγγιση που προτείνουμε είναι σύμφωνη με τις αρχές του κονστρουκτιβισμού για την κατασκευή της γνώσης, τη δημιουργία νοημάτων για τις έννοιες των πιθανοτήτων από τους μαθητές μέσα από ένα κατάλληλα σχεδιασμένο εκπαιδευτικό παιχνίδι που δεν μπορεί εύκολα να υλοποιηθεί με τυπικά μέσα. Επιδιώκεται η ανάδειξη των διαδικασιών με τις οποίες οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους στις πιθανότητες για να λάβουν αποφάσεις αξιολογώντας τα δεδομένα του παιχνιδιού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτική πιθανοτήτων, ChoiCo, κονστρακτιονισμός, μάθηση μέσω ψηφιακών παιχνιδιών, τροποποίηση ψηφιακών παιχνιδιών
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
129