"Γνώσεις, απόψεις και προσδοκίες των γονέων που έχουν παιδί με διαταραχή λόγου και δυσκολίες αποκωδικοποίησης και κατανόησης αναγνωστικού κειμένου"

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896937 313 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-10
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Καραγιάννης Ματθαίος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα, Ομότιμη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, ΠΤΔΕ ,ΕΚΠΑ
Αντωνίου Σταμάτιος-Αλέξανδρος, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΠΤΔΕ ,ΕΚΠΑ
Συριοπούλου-Δελλή Χριστίνα, Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Παν/μιο Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
"Γνώσεις, απόψεις και προσδοκίες των γονέων που έχουν παιδί με διαταραχή λόγου και δυσκολίες αποκωδικοποίησης και κατανόησης αναγνωστικού κειμένου"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
"Γνώσεις, απόψεις και προσδοκίες των γονέων που έχουν παιδί με διαταραχή λόγου και δυσκολίες αποκωδικοποίησης και κατανόησης αναγνωστικού κειμένου"
Περίληψη:
Η διαταραχή του λόγου και της επικοινωνίας συνιστά μια διαταραχή που απευθύνεται σε ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού των μαθητικών κοινοτήτων, αλλά επηρεάζει τους μαθητές σε ψυχοκοινωνικό και μαθησιακό επίπεδο, επηρεάζοντας ενίοτε και την ενήλικη ζωή τους.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση και οι τελικές διαπιστώσεις σχετικά με τις γνώσεις, τις απόψεις και τις προσδοκίες των γονέων μαθητών με διαταραχή λόγου. Στην έρευνα συμμετείχαν 79 γονείς μαθητών, κυρίως μητέρες, από σχολεία της Κορίνθου, της Θήβας και της Ανατολικής Αττικής.
Οι περισσότεροι εξ αυτών πιστεύουν ότι η ανάγνωση και ως εκ τούτου και η κατανόηση ενός γραπτού κειμένου επηρεάζονται σημαντικά από τη διαταραχή του λόγου του παιδιού τους. Γι΄ αυτό το λόγο οι περισσότεροι από τους μισούς απευθύνθηκαν σε κάποιο λογοθεραπευτικό κέντρο. Επίσης, διατύπωσαν την άποψη ότι οι εκπαιδευτικοί δεν κατέχουν τις απαραίτητες γνώσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν και να βοηθήσουν τους μαθητές σε σχέση με τη διαταραχή. Έτσι, θεωρούν απαραίτητη την παρουσία λογοθεραπευτή στα σχολεία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Διαταραχή λόγου, Αναγνωστικές δυσκολίες, Κατανόηση κειμένου, Γονείς, Μαθητές
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
124
Αριθμός σελίδων:
106
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Karagiannis_Matthaios_Master.pdf.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.