Τρόποι αλληλεπίδρασης με προσομοιώσεις σε υπολογιστή : μαθησιακά αποτελέσματα και γνωστικό φορτίο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896940 195 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της Χημείας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-08
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Χαραλάμπης Θεόδωρος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΜΙΧΑΗΛ ΣΙΓΑΛΑΣ, Καθηγητής, Σχολή Θετικών Επιστημών, Τμήμα Χημείας ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τρόποι αλληλεπίδρασης με προσομοιώσεις σε υπολογιστή : μαθησιακά αποτελέσματα και γνωστικό φορτίο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τρόποι αλληλεπίδρασης με προσομοιώσεις σε υπολογιστή : μαθησιακά αποτελέσματα και γνωστικό φορτίο
Περίληψη:
Στα πλαίσια της παρούσης έρευνας θα γίνει σύγκριση των αποτελεσμάτων δύο μορφών αλληλεπίδρασης με προσομοίωση σε υπολογιστή : της αλληλεπίδρασης με πειραματισμό (experimentation interactivity) και της αλληλεπίδρασης με παρατήρηση (observation interactivity). Στην πρώτη περίπτωση οι μαθητές αξιοποιώντας μία προσομοίωση θα πραγματοποιήσουν εικονικά πειράματα και στη δεύτερη θα παρακολουθήσουν βίντεο εικονικών πειραμάτων, εκτελεσμένων με την ίδια προσομοίωση, με όποια σειρά και όσες φορές θέλουν. Θα διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα των δύο τρόπων αλληλεπίδρασης με την προσομοίωση συγκρίνοντας τον βαθμό κατανόησης της παρουσιαζόμενης έννοιας στη συγκεκριμένη προσομοίωση (παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση Χημικής Ισορροπίας και τον τρόπο που την επηρεάζουν), τον συνολικό χρόνο που κάθε μαθητής θα εφαρμόσει την προσομοίωση και τον αριθμό των εικονικών πειραμάτων που θα εκτελέσει ή τον αριθμό των βίντεο που θα παρακολουθήσει. Επίσης, θα εκτιμηθεί το γνωστικό φορτίο που κάθε μία από τις δύο αλληλεπιδράσεις προκαλεί στους μαθητές αξιοποιώντας τον προτεινόμενο από τους Paas και van Merriënboer δείκτη αποδοτικότητας εκπαιδευτικών συνθηκών Ε. Στην έρευνα συμμετέχουν 61 μαθητές της Β’ τάξης 2 Γενικών Λυκείων που έχουν επιλέξει την ομάδα θετικού προσανατολισμού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Προσομοιώσεις, γνωστικό φορτίο, αποτελεσματικότητα, νοητική προσπάθεια, απόδοση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
68
Αριθμός σελίδων:
111
Τρόποι αλληλεπίδρασης με προσομοιώσεις σε υπολογιστή_Μαθησιακά αποτελέσματα και γνωστικό φορτίο.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο