«Η ιδέα του αειφόρου σχολείου και η παιδαγωγική Waldorf. Μια συγκριτική προσέγγιση»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2897607 403 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-18
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κουκουζέλη Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Δασκολιά, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, Τομέας Παιδαγωγικής, Εθνικό Και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ευγενία Φλογαΐτη, Kαθηγήτρια, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,

Γεωργία Λιαράκου,Καθηγήτρια,Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης,Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών,Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η ιδέα του αειφόρου σχολείου και η παιδαγωγική Waldorf. Μια συγκριτική προσέγγιση»
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Η ιδέα του αειφόρου σχολείου και η παιδαγωγική Waldorf. Μια συγκριτική προσέγγιση»
Περίληψη:
Το σύγχρονο σχολείο έχει χρέος να προετοιμάσει τους μαθητές σε αυριανούς
σκεπτόμενους πολίτες, που θα έχουν άποψη για την επικρατούσα κατάσταση, θα
ενδιαφέρονται για την ποιότητα του περιβάλλοντος και τη χρήση των φυσικών
πόρων, καθώς επίσης θα είναι σε θέση να αναλαμβάνουν δράση για ζητήματα που
αφορούν τόσο την ποιότητα ζωής όσο και την κοινωνική δικαιοσύνη. Η παρούσα
εργασία έχει σκοπό να εξετάσει συγκριτικά τη σχέση του ‘αειφόρου σχολείου’ και
της ‘παιδαγωγικής Waldorf’, αναζητώντας κοινά σημεία μεταξύ τους.
Χρησιμοποιήθηκε ένας συνδυασμός μεθόδων. Αρχικά πραγματοποιήθηκε
βιβλιογραφική συγκριτική προσέγγιση και έπειτα διενεργήθηκε μια ποιοτική
εμπειρική έρευνα μικρής κλίμακας. Η ποιοτική έρευνα διεξήχθη με ημι-δομημένες
συνεντεύξεις και τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με θεματική ανάλυση. Το δείγμα
αποτέλεσαν τέσσερις (4) εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε ένα
ελληνικό σχολείο που ακολουθεί την παιδαγωγική Waldorf. Από τους εκπαιδευτικούς
οι δύο ήταν και διοικητικά στελέχη του σχολείου. Σύμφωνα με τα ευρήματα της
έρευνας το σχολείο εμφανίζει κοινά σημεία με ένα αειφόρο σχολείο στο παιδαγωγικό
και κοινωνικό επίπεδο και λιγότερο στο τεχνικό/περιβαλλοντικό. Η λειτουργία του
τείνει γενικά προς το αειφόρο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι υπάρχει
ανάγκη στη σημερινή εποχή να εστιάσουμε στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού με
αειφορικό τρόπο. Προτείνεται να υπάρξει μεγαλύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης με
το περιβάλλον, καθώς αποτελεί αναγκαιότητα για την ολοκλήρωση της
προσωπικότητας του ατόμου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Αειφόρο σχολείο, παιδαγωγική Waldorf, σχολική εκπαίδευση, ολόπλευρη ανάπτυξη, επίπεδα λειτουργίας σχολείου
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
6
Αριθμός σελίδων:
88
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- ΚΟΥΚΟΥΖΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.pdf (761 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο