Αξιολόγηση των γραπτών των μη φυσικών ομιλητών της Ελληνικής: κριτική επισκόπηση και προτάσεις

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898545 231 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-02
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Παναγιωτοπούλου Αλεξάνδρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Μιχάλης, Επίκουρος καθηγητής, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Σπυριδούλα Μπέλλα, Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Μαρίζα Φουντοπούλου, Καθηγήτρια, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιολόγηση των γραπτών των μη φυσικών ομιλητών της Ελληνικής: κριτική επισκόπηση και προτάσεις
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιολόγηση των γραπτών των μη φυσικών ομιλητών της Ελληνικής: κριτική επισκόπηση και προτάσεις
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία διερευνά τον τρόπο αξιολόγησης των παραγωγών γραπτού λόγου μαθητών/ τριών της Ελληνικής ως Γ2. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο των εννοιών της αξιολόγησης και της ανατροφοδότησης, ως βασικού στόχου της αξιολόγησης των γραπτών. Περιγράφονται μορφές ανατροφοδότησης με έμφαση στη γραπτή διόρθωση των λαθών και παρατίθενται κριτήρια αποτελεσματικότητας, τα οποία προκύπτουν από την επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας εξετάζονται οι ανατροφοδοτικές πρακτικές που επιλέγονται από διδάσκουσες του Διδασκαλείου της Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ μέσα από α) διορθωμένα γραπτά των μαθητών/τριών τους και β) συνεντεύξεις διδασκουσών και μαθητών/ τριών. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν την προτίμηση των διδασκουσών στη μη στοχευμένη, άμεση διόρθωση των λαθών, ενώ τα γραπτά σχόλια που διατυπώνονται είναι κυρίως τελικά και λειτουργούν τις περισσότερες φορές ως έπαινος. Τέλος, παρατίθενται διδακτικές προτάσεις για τον εμπλουτισμό των στρατηγικών ανατροφοδότησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Γ2, παραγωγή γραπτού λόγου, αξιολόγηση, ανατροφοδότηση, διορθωτική ανατροφοδότηση, λάθη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
59
Αριθμός σελίδων:
77
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf
686 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.