Η Μουσική ως θεραπευτικό μέσο για τις Διαταραχές Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ): Απόψεις ειδικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898585 223 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-02
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Παπαδά Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χριστίνα Συριοπούλου-Δελλή (επιβλέπουσα) - Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής-Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου - Αναπληρωτής Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε.- ΕΚΠΑ
Νίκος Δρόσος- Συνεργάτης εργαστηρίου Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Συμβουλευτικής «Μιχάλης Κασσωτάκης» - ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Μουσική ως θεραπευτικό μέσο για τις Διαταραχές Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ): Απόψεις ειδικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Μουσική ως θεραπευτικό μέσο για τις Διαταραχές Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ): Απόψεις ειδικών
Περίληψη:
Η μουσική, σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, έχει ευεργετικές επιδράσεις στα παιδιά που παρουσιάζουν κάποια ειδική εκπαιδευτική ανάγκη, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι ενεργοποιούνται με την ακρόασή της και τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να μελετηθεί η αποτελεσματικότητα της Μουσικοθεραπείας στα παιδιά με ΔΦΑ. Έρευνες έδειξαν ότι τα παιδιά με αυτισμό που είχαν λάβει Μουσικοθεραπεία, παρουσίασαν βελτιώσεις στις λεκτικές, μη-λεκτικές και κοινωνικές δεξιότητές τους. Η έρευνα, που διεξάγεται παρακάτω, συνοψίζει τα οφέλη της μουσικής στα παιδιά με αυτισμό, καθώς και τις απόψεις ειδικών σχετικά με τη χρησιμότητά της. Η έρευνα πραγματοποιείται με διανομή ερωτηματολογίου. Συμμετέχουν ειδικότητες εκπαίδευσης (Εκπαιδευτικοί, Μουσικοπαιδαγωγοί, Μουσικοθεραπευτές, Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί λειτουργοί, μέλη ΕΕΠ). Τα ερευνητικά ερωτήματα και οι ερευνητικές υποθέσεις που διατυπώθηκαν μελετούν την επίδραση των ανεξάρτητων μεταβλητών του δείγματος (Φύλο, Ηλικία, Ειδικότητα, Προϋπηρεσία, Ειδική Εκπαίδευση-Επιμόρφωση) στις εξαρτημένες μεταβλητές (απαντήσεις ερωτηματολογίου). Παρατηρήθηκε ότι η πλειοψηφία του δείγματος έχει καλές γνώσεις για τη συμπτωματολογία και αιτιολογία του αυτισμού και ανεπαρκείς γνώσεις στις παρεμβατικές μεθόδους, ενώ υποστηρίζει σε μεγάλο βαθμό τη χρησιμότητα της Μουσικοθεραπείας στις δεξιότητες των παιδιών με αυτισμό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ειδικότητες εκπαίδευσης, δεξιότητες, παρεμβατικές μέθοδοι, ΔΦΑ, Μουσικοθεραπεία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
103
Αριθμός σελίδων:
142
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Παπαδά Χριστίνα_Α.Μ.217111_Μουσική ως μέσο θεραπείας στις ΔΦΑ_Απόψεις ειδικών.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.