Λογοτεχνία, Κινηματογράφος και Φιλαναγνωσία: William Joyce, Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις Λέσμορ. Διδακτική προσέγγιση και εφαρμογή στο Δημοτικό Σχολείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898635 411 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ανάγνωση, Φιλαναγνωσία και εκπαιδευτικό υλικό
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-03
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Γκυρτή Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καλογήρου Γεωργία (επιβλέπουσα), Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος, Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Γαλανάκη Ευαγγελία, Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Λογοτεχνία, Κινηματογράφος και Φιλαναγνωσία: William Joyce, Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις Λέσμορ. Διδακτική προσέγγιση και εφαρμογή στο Δημοτικό Σχολείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Λογοτεχνία, Κινηματογράφος και Φιλαναγνωσία: William Joyce, Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις Λέσμορ. Διδακτική προσέγγιση και εφαρμογή στο Δημοτικό Σχολείο
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία διερευνά την αξία που μπορεί να προσδώσει η κινηματογραφική
προβολή ως διδακτικό μέσο στο πλαίσιο σύζευξης του κινηματογραφικού
εγγραμματισμού με την εκπαιδευτική πράξη. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το ενδιαφέρον
των μαθητών για μάθηση μέσω παραδοσιακών μορφών διδασκαλίας είναι συχνά
μειωμένο, αναζητείται τρόπος ενίσχυσης και καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας του
μαθητικού κοινού. Προς αυτήν την κατεύθυνση, επιλέγεται ως αντικείμενο αναφοράς
η δημιουργία μιας εναλλακτικής διδακτικής προσέγγισης που δύναται να προκαλέσει
θετικά συναισθήματα στους μαθητές. Αυτή βασίζεται στην ανάγνωση του βιβλίου και
την προβολή της ομώνυμης πολυβραβευμένης ταινίας κινουμένων σχεδίων με τίτλο:
«William Joyce, Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις Λέσμορ», που
αποτελεί έναν ύμνο προς την αξία της φιλαναγνωσίας. Αρχικά, πραγματοποιείται μια
βιβλιογραφική ανασκόπηση των επιδράσεων των κινούμενων εικόνων τόσο στο γενικό
πληθυσμό όσο και στην παιδική ηλικία, της σχέσης ανάμεσα στον κινηματογράφο και
τη λογοτεχνία καθώς και της αξίας του κινηματογράφου ως διδακτική πρακτική μέσω
της τεχνικής των κινούμενων σχεδίων (animation). Στη συνέχεια, σχεδιάζεται και
διαμορφώνεται ένα πλάνο διδασκαλίας με επιμέρους στάδια, βασισμένα στην
ανάγνωση και ανάλυση – εμβάθυνση των νοημάτων του βιβλίου, στην προβολή της
ταινίας και της συνδυαστικής αξιολόγησης των δύο μέσων. Στο πλαίσιο πρότασης του
πιλοτικού αυτού σχεδίου διδασκαλίας, διαμορφώθηκαν φύλλα εργασίας με συναφείς
δραστηριότητες. Τα συμπεράσματα της παρούσας διερεύνησης μπορούν να
αποτελέσουν μοχλό για περαιτέρω προσπάθειες ένταξης τεχνικών φιλαναγνωσίας στο
πλαίσιο της συνήθους εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
φιλαναγνωσία, κινηματογράφος και λογοτεχνία, κινούμενες εικόνες, Τα Φανταστικά Ιπτάμενα Βιβλία, διαθεματικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
75
Αριθμός σελίδων:
112