Ανάπτυξη της φαντασίας των μαθητών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας-μία συγκριτική μελέτη μεταξύ της πέμπτης δημοτικού και της πρώτης γυμνασίου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898651 252 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-03
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Μάγγου Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχάλης Αθανάσιος,επίκουρος καθηγητής,Παιδαγωγικό τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,ΕΚΠΑ
Σμυρναίου Ζαχαρούλα,επίκουρη καθηγήτρια,Παιδαγωγικό τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,ΕΚΠΑ
Σπανός Γεώργιος,ομότιμος καθηγητής,Παιδαγωγικό τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάπτυξη της φαντασίας των μαθητών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας-μία συγκριτική μελέτη μεταξύ της πέμπτης δημοτικού και της πρώτης γυμνασίου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάπτυξη της φαντασίας των μαθητών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας-μία συγκριτική μελέτη μεταξύ της πέμπτης δημοτικού και της πρώτης γυμνασίου
Περίληψη:
Αντικείμενο της μελέτης της παρούσας εργασίας είναι να εντοπίσουμε τι συμβαίνει στη μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο αναφορικά με την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης των μαθητών ,τους παράγοντες που συνηγορούν σε αυτή σε συνάρτηση με τη σχέση της δημιουργικής γραφής και του μαθήματος της γλώσσας.
Πρόκειται για μια συγκριτική ,ποιοτική μελέτη που δομήθηκε σε έξι διδασκαλίες-προετοιμασίας δημιουργικού λόγου και στις δύο βαθμίδες. Για την ερμηνεία προσανατολιστήκαμε στις κονστρουκτιβιστικές θεωρίες του J.Bruner και του L.Vygotsky σε επικοινωνιακά περιβάλλοντα μάθησης ,ενώ η προσέγγιση της θεωρητικής βάσης σχετίζεται με γνωστική ψυχολογία ,τη φιλοσοφία και τις σύγχρονες τάσεις της διδακτικής του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
φαντασία,δημιουργική σκέψη, δημιουργική γραφή, επικοινωνιακό μάθημα, σχέση γλώσσας και δημιουργικής γραφής.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
93
Αριθμός σελίδων:
138
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.