Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη σχέση αξιών και δημοκρατίας στην εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898669 221 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-04
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κουρουπάκη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λιαράκου Γεωργία , Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Φλογαϊτη Ευγενεία, Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γαβριλάκης Κωνσταντίνος, Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη σχέση αξιών και δημοκρατίας στην εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη σχέση αξιών και δημοκρατίας στην εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Περίληψη:
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία πραγματεύεται την αμφίσημη σχέση δημοκρατίας και αξιών στην εκπαίδευση αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Το δημοκρατικό πρόβλημα της εκπαίδευσης που νοείται ως ένα παράδοξο μεταξύ του διπλού εκπαιδευτικού προσανατολισμού-στόχου της εκπαίδευσης: από τη μία πλευρά να διαμορφώσει αυτόνομους και ελεύθερα σκεπτόμενους μαθητές και από την άλλη, την ίδια στιγμή να μεταδώσει συγκεκριμένες ηθικές αξίες.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε με δείγμα 12 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που διδάσκουν σε δημόσια δημοτικά σχολεία της Αθήνας, πραγματεύεται το δημοκρατικό παράδοξο. Πιο συγκεκριμένα, επιχειρούνται να αναλυθούν οι θεματικές: αξίες, δημοκρατική εκπαίδευση, αυτόνομος μαθητής, μεθοδολογίες, τεχνικές και δραστηριότητες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και δυσκολίες-προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την καταγραφή και την ανάλυση των αποτελεσμάτων ήταν οι προσωπικές συνεντεύξεις. Το χρονικό διάστημα πραγματοποίησης των συνεντεύξεων ήταν μεταξύ αρχές Οκτωβρίου έως αρχές Νοεμβρίου του 2019.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύουν τη σύγχυση σε ζητήματα αξιών και δημοκρατίας. Το δημοκρατικό παράδοξο αποτελεί πραγματικότητα και στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών αναφέρει τη μεγάλη δυσκολία που αντιμετωπίζει όταν καλείται να εφαρμόσει δημοκρατικές και συμμετοχικές διαδικασίες στο παρόν κλειστό και ανελαστικό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Καθώς επίσης, αναφέρει τα εμπόδια και τις δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει στην καθημερινή πρακτική που αποτελούν τροχοπέδη στην υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
αξίες, δημοκρατία, δημοκρατικό παράδοξο, εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
50
Αριθμός σελίδων:
92
Κουρουπάκη Μαρία-Διπλωματική-215023.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο