Λειτουργική αναβάθμιση του Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος LcL και αξιοποίησή του στο πλαίσιο του μαθήματος «Εισαγωγή στην Πληροφορική και στις Τηλεπικοινωνίες»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2899221 314 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση / ειδίκευση Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα και Δικτυακές Τεχνολογίες (ΤΗΛ)
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-10
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσακιργιάννης Παναγιώτης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αγορίτσα Γόγουλου, Ε.ΔΙ.Π. ΕΚΠΑ τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Λειτουργική αναβάθμιση του Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος LcL και αξιοποίησή του στο πλαίσιο του μαθήματος «Εισαγωγή στην Πληροφορική και στις Τηλεπικοινωνίες»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Λειτουργική αναβάθμιση του Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος LcL και αξιοποίησή του στο πλαίσιο του μαθήματος «Εισαγωγή στην Πληροφορική και στις Τηλεπικοινωνίες»
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η υλοποίηση μίας αναθεωρημένης
έκδοσης του διαδικτυακού μαθησιακού περιβάλλοντος LcL (Learner centered
Learning - lcl.di.uoa.gr) και η αξιοποίησή του, για την ενίσχυση της
μαθησιακής διαδικασίας των φοιτητών του τμήματος Πληροφορικής και
Τηλεπικοινωνιών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
(ΕΚΠΑ) στο προπτυχιακό μάθημα «Εισαγωγή στην επιστήμη της Πληροφορικής
και των Τηλεπικοινωνιών». Μία beta έκδοση του LcL χρησιμοποιήθηκε το
ακαδ. έτος 2018-19 και ανέδειξε δυσλειτουργίες και ελλείψεις. Βάσει
αυτών πραγματοποιήθηκαν αλλαγές και έγινε εμπλουτισμός του περιβάλλοντος
με βοήθεια και εγχειρίδια χρήσης για τον εκπαιδευτή και τον εκπαιδευόμενο.
Όσον αφορά το μάθημα «Εισαγωγή στην επιστήμη της Πληροφορικής και των
Τηλεπικοινωνιών», αυτό διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού
έτους, για τους πρωτοετείς κυρίως φοιτητές, αλλά το παρακολουθούν και
φοιτητές μεγαλύτερων ετών. Η διδασκαλία γίνεται μέσω διαλέξεων και
χρησιμοποιείται το περιβάλλον e-class
(https://eclass.uoa.gr/courses/D253/)[5] για τη διαμοίραση των
διαφανειών, την επικοινωνία μεταξύ διδάσκοντα και φοιτητών καθώς και για
την υποστήριξη των φοιτητών σε διάφορα θέματα.
Το περιβάλλον LcL χρησιμοποιείται από τους φοιτητές για κατανόηση των
εννοιών και εξάσκηση στο αντικείμενο του μαθήματος, μέσω εκπόνησης
δραστηριοτήτων. Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας έγιναν αλλαγές /
βελτιώσεις στο υλικό βάσει υποδείξεων.
Κατά την εκπόνηση των δραστηριοτήτων, διατίθεται ανατροφοδότηση που
αφορά στην ορθότητα της απάντησης καθώς και στην επίδοση υπό τη μορφή
δεικτών μέσω του Μοντέλου Εκπαιδευόμενου. Η οπτική αναπαράσταση και τα
λεκτικά των δεικτών αναθεωρήθηκαν σε ορισμένες περιπτώσεις ώστε να είναι
πιο σαφή.
Η αξιοποίηση του περιβάλλοντος στο πλαίσιο του μαθήματος, έδειξε ότι σε
μεγάλο ποσοστό οι φοιτητές αξιολογήθηκαν με πάνω από τη βάση ενώ ένα 27%
αξιολογήθηκε με βαθμό μεγαλύτερο του 90% του μαθήματος. Όσον αφορά την
επισκεψιμότητα των ανατροφοδοτήσεων αυτή χαρακτηρίστηκε αναμενόμενη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
ηλεκτρονική μάθηση, διαδικτυακό μαθησιακό περιβάλλον, δραστηριότητες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
11
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
6
Αριθμός σελίδων:
262
ΤΣΑΚΙΡΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ-Μ1538.pdf (6 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο