Μονάδα:
Κατεύθυνση ΣυμβουλευτικήΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-06-24
Συγγραφέας:
Καράμπελα Μαριγώ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καραγιαννοπούλου Ευαγγελία, Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Φ.Π.Ψ., Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΕΝΘΥΜΟΥΜΕΝΗ ΓΟΝΕΪΚΗ ΑΠΟΔΟΧΗ-ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΚΑΙ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΑΝΑΒΛΗΤΙΚΟΤΗΤΑ. Ο ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΣΥΜΠΟΝΙΑΣ.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΕΝΘΥΜΟΥΜΕΝΗ ΓΟΝΕΪΚΗ ΑΠΟΔΟΧΗ-ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΚΑΙ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΑΝΑΒΛΗΤΙΚΟΤΗΤΑ. Ο ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΣΥΜΠΟΝΙΑΣ.
Περίληψη:
Τις τελευταίες δεκαετίες οι έννοιες της ακαδημαϊκής αναβλητικότητας και της γονεϊκής αποδοχής-απόρριψης αποτελούν αντικείμενο μελέτης στο χώρο της ψυχολογίας με μεγάλο ερευνητικό ενδιαφέρον. Ταυτόχρονα, για τη διερεύνηση της σχέσης της ακαδημαϊκής αναβλητικότητας με την αυτοσυμπόνια φαίνεται να υπάρχει περιορισμένος αριθμός ερευνών. Η παρούσα εργασία αποτελεί μία προσπάθεια μελέτης της επίδρασης της γονεϊκής αποδοχής-απόρριψης στην αυτοσυμπόνια, καθώς και της επίδρασης της τελευταίας στην ακαδημαϊκή αναβλητικότητα. Επιπλέον, θα επιχειρηθεί η διερεύνηση της διαμεσολαβητικής επίδρασης της αυτοσυμπόνιας στη σχέση της γονεϊκής αποδοχής-απόρριψης με την ακαδημαϊκή αναβλητικότητα. Στην παρούσα ερευνητική εργασία συμμετέχουν 365 φοιτητές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και Ανώτατων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της Ελλάδας, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν μία φόρμα διαδικτυακά. Η φόρμα αυτή αποτελούσε τη σύνθεση της κλίμακας αξιολόγησης της αυτοσυμπόνιας (SCS), της κλίμακας αξιολόγησης της αναβλητικότητας (PASS) και των ερωτηματολογίων ενθυμούμενης πατρικής και μητρικής αποδοχής-απόρριψης (PARQ_father και PARQ_mother), ενώ περιλάμβανε και μια σειρά ερωτημάτων που αφορούσαν στους δημογραφικούς παράγοντες των φοιτητών. Η έρευνα επιβεβαίωσε προηγούμενα ευρήματα σχετικά με τις σχέσεις της γονεϊκής αποδοχής-απόρριψης με την αυτοσυμπόνια, της γονεϊκής αποδοχής-απόρριψης με την ακαδημαϊκή αναβλητικότητα και της αυτοσυμπόνιας με την ακαδημαϊκή αναβλητικότητα. Τα ευρήματα υποστηρίζουν ότι η πατρική και η μητρική αποδοχή οριακά προβλέπουν ένα μικρό μέρος της αυτοσυμπόνιας των φοιτητών. Υποστηρίζεται, επίσης, ότι η αυτοσυμπόνια αποτελεί ισχυρό προβλεπτικό παράγοντα της ακαδημαϊκής αναβλητικότητας. Τέλος, τα αποτελέσματα των αναλύσεων διαμεσολάβησης υποστηρίζουν την ύπαρξη αυτής σε όλα τα μοντέλα που ελέγχθησαν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ενθυμούμενη γονεϊκή αποδοχή-απόρριψη, ακαδημαϊκή αναβλητικότητα, αυτοσυμπόνια
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
69
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
Διπλωματική Εργασία - Καράμπελα Μαριγώ.pdf
760 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.