Εκπαίδευση στην προνοσοκομειακή διαχείριση καταστροφών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2918119 160 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
ΠΜΣ Παγκόσμια Υγεία-Ιατρική των Καταστροφών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-07
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Παναγιωτόπουλος Βασίλειος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εμμανουήλ Πικουλής, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Καραβοκυρός Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Τσουρούφλης Γεράσιμος, Επίκουρος Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκπαίδευση στην προνοσοκομειακή διαχείριση καταστροφών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εκπαίδευση στην προνοσοκομειακή διαχείριση καταστροφών
Περίληψη:
Εισαγωγή: Στις καταστροφές ανταποκρίνονται επαγγελματίες από διάφορες υπηρεσίες. Αρκετές φορές η εκπαίδευση τους στην διαχείριση μείζονων συμβάντων είναι ελλειμματική. Ωστόσο η εξειδικευμένη εκπαίδευση στην προνοσοκειακή διαχείριση καταστροφών σχετίζεται άρρηκτα με την ελαχιστοποίηση των απωλειών υγείας.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας ανασκόπησης είναι η διερεύνηση των προγραμμάτων , μεθόδων και του περιεχομένου εκπαίδευσης στην προνοσοκομειακή διαχείριση καταστροφών.
Μεθοδολογία: Έγινε συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας στην βάση δεδομένων PUBMED.
Αποτελέσματα: Στην βιβλιογραφική ανασκόπηση συμπεριλήφθηκαν δέκα άρθρα που πληρούσαν όλα τα κριτήρια ένταξης που είχαν τεθεί. Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας παρουσιάζει ποικιλία ως προς το περιεχόμενο εκπαίδευσης και τις τεχνικές διδασκαλίας Αναφορικά με την θεματολογία της εκπαίδευσης υπήρχε διάσταση τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς τις επιμέρους κατευθύνσεις. Η ανωτέρω ετερογένεια δεν επιτρέπει την εξαγωγή συγκεκριμένων αποτελεσμάτων. Σημαντική εξαίρεση αποτελεί το διδακτικό αντικείμενο της διαλογής των τραυματιών, το οποίο συμπεριλήφθηκε σε όλα τα εξεταζόμενα προγράμματα εκπαίδευσης
Συμπεράσματα: Η ανάγκη για εκπαίδευση στην προνοσοκομειακή διαχείριση καταστροφών έχει επιτακτική σημασία. Η εκπαίδευση αυτή πρέπει να βασίζεται σε σωστά οργανωμένα και δομημένα εκπαιδευτικά προγράμματα που να καλλιεργούν πολύ διαφορετικές δεξιότητες αποσκοπώντας στην μείωση της πιθανότητας πρόκλησης βλάβης από την μεριά των πρώτων «ανταποκριτών» και την βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων πρώτων βοηθειών. Για να επιτευχτεί αυτό πρέπει να χρησιμοποιηθούν κατάλληλες μέθοδοι εκπαίδευσης προσαρμοσμένες στις ανάγκες των εκπαιδευόμενων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Προνοσοκομειακή, Εκπαίδευση Ιατρικής Καταστροφών, Πρόγραμμα μαθημάτων, Εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
34
Αριθμός σελίδων:
43
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ_ΒΑΣΙΛΗΣ.pdf (489 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο