Διερεύνηση των σχέσεων των γονικών πρακτικών με την αυτοεκτίμηση και τα κίνητρα μάθησης σε μαθητές δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2919549 264 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-16
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Σημηριώτη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σπυρίδων Τάνταρος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ (επόπτης)
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, Τομέας Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Διαμάντω Φιλιππάτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των σχέσεων των γονικών πρακτικών με την αυτοεκτίμηση και τα κίνητρα μάθησης σε μαθητές δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση των σχέσεων των γονικών πρακτικών με την αυτοεκτίμηση και τα κίνητρα μάθησης σε μαθητές δημοτικού
Περίληψη:
Πληθώρα ερευνών έχει αναδείξει την σημασία του οικογενειακού πλαισίου και συγκεκριμένα των γονικών συμπεριφορών, τόσο στην νοητική όσο και στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των σχέσεων των γονικών πρακτικών με την αυτοεκτίμηση και τα κίνητρα μάθησης, κατά την αναπτυξιακή περίοδο της εφηβείας. Το δείγμα, της εν λόγω έρευνας, αποτέλεσαν 111 μαθητές της τελευταίας τάξης του δημοτικού, από τρία διαφορετικά σχολεία της Αθήνας. Τα εργαλεία που χορηγήθηκαν στους μαθητές ήταν τρία ήδη σταθμισμένα ερωτηματολόγια. Η Κλίμακα Αυτοεκτίμησης του Rosenberg (Rosenberg Self – Esteem Scale), η οποία αξιολογεί την αυτοεκτίμηση και την αυτοεικόνα των μαθητών, το Ερωτηματολόγιο Κινήτρων Σχολικής Μάθησης (Academic Motivation Self – Rating Inventory), το οποίο αναφέρεται στην μέτρηση των κινήτρων σχολικής μάθησης των μαθητών, το Ερωτηματολόγιο Γονικής Συμπεριφοράς (Parental Behavior),το οποίο αξιολογεί πέντε διαστάσεις της γονικής συμπεριφοράς, όπως αυτή γίνεται αντιληπτή από τα παιδιά και ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως υπάρχει θετική συνάφεια ζεστασιάς, με την αυτοεκτίμηση και τα κίνητρα μάθησης. Επιπρόσθετα, βρέθηκαν θετικές σχέσεις ανάμεσα στις τέσσερις αρνητικές διαστάσεις, ενώ παρουσιάστηκε αρνητική στατιστική διαφορά στα επίπεδα ζεστασιάς σε σχέση με την απόρριψη και την υπερπροστατευτηκότητα. Τέλος, αρνητική σχέση βρέθηκε στην αυτοεκτίμηση και στην κινητοποίηση σχετικά με τις τέσσερις αρνητικές διαστάσεις των γονικών πρακτικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Γονικότητα, γονικές πρακτικές, γονική συμπεριφορά, αυτοεκτίμηση, κίνητρα μάθησης, κινητοποίηση, έφηβοι
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
67
Αριθμός σελίδων:
63
Σημηριώτη Μαρία - Διπλωματική Εργασία.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο