Οι πεποιθήσεις των μαθητών/τριών της Ε΄ & Στ΄ τάξης του δημοτικού για τη μαθηματική εκπαίδευση.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2919618 144 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ιστορία και Φιλοσοφία των Μαθηματικών στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-15
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Καλλιμάνη Πελαγία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καφούση Σουλτάνα, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπ/κού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μπαραλής Γεώργιος, Αναπληρώτης Καθηγητής, Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι πεποιθήσεις των μαθητών/τριών της Ε΄ & Στ΄ τάξης του δημοτικού για τη μαθηματική εκπαίδευση.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι πεποιθήσεις των μαθητών/τριών της Ε΄ & Στ΄ τάξης του δημοτικού για τη μαθηματική εκπαίδευση.
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα είχε στόχο να μελετήσει τις πεποιθήσεις και τις στάσεις των μαθητών/τριών της πέμπτης και έκτης δημοτικού σχετικά με τη μαθηματική εκπαίδευση. Η έρευνα που διεξήχθη ήταν μία ποσοτική έρευνα. Βασικό εργαλείο αποτέλεσε το ερωτηματολόγιο. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 167 παιδιά ηλικίας 11 και 12 ετών, τριών σχολείων της περιφέρειας Αττικής. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας αναφορικά με τις πεποιθήσεις των μαθητών/τριών για τη μαθηματική εκπαίδευση η πλειοψηφία των μαθητών/τριών έχει θετική στάση απέναντι στη μαθηματική εκπαίδευση.
Επιπρόσθετα, το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων σχετικά με το ερευνητικό ερώτημα γύρω από τις πεποιθήσεις των μαθητών/τριών για την αντιμετώπιση των λαθών έχει θετικές πεποιθήσεις για το πώς πρέπει να χειρίζεται τυχόν λάθη που κάνει κατά τη διάρκεια της μαθηματικής εκπαίδευσης.
Όσον αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν τη δημιουργία θετικών ή αρνητικών αντιλήψεων για τη μαθηματική εκπαίδευση η πλειοψηφία των μαθητών/τριών απάντησε πως η συμπεριφορά του/της δασκάλου/ας προς τους/τις μαθητές/τριες, η συνεργασία με τους/τις συμμαθητές/τριες, η εικόνα των μαθητών/τριών για τις επιδόσεις τους είναι οι βασικοί παράγοντες.
Τέλος, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων πιστεύει πως έχει καλές επιδόσεις στα μαθηματικά και την ίδια γνώμη έχει και για τους γονείς, τους/τις συμμαθητές/τριες και τον/την δάσκαλό/α της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
πεποιθήσεις, στάσεις, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μαθηματική εκπαίδευση, μαθητές
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
76
Αριθμός σελίδων:
158
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΠΕΛΑΓΙΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗ.pdf (28 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο