Αυτοαντίληψη και συνολική αυτοεκτίμηση σε συνάρτηση με τις στρατηγικές αντιμετώπισης καταστάσεων άγχους σε παιδιά σχολικής ηλικίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2919790 233 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Προαγωγή ψυχικής υγείας - Πρόληψη ψυχιατρικών διαταραχών
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-16
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Καρυάμη Δήμητρα-Ευρυδίκη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λαζαράτου Ελένη, Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Παπανικολάου Κατερίνα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Βλασσοπούλου Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αυτοαντίληψη και συνολική αυτοεκτίμηση σε συνάρτηση με τις στρατηγικές αντιμετώπισης καταστάσεων άγχους σε παιδιά σχολικής ηλικίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αυτοαντίληψη και συνολική αυτοεκτίμηση σε συνάρτηση με τις στρατηγικές αντιμετώπισης καταστάσεων άγχους σε παιδιά σχολικής ηλικίας
Περίληψη:
H παρούσα έρευνα διερευνά το βαθμό συνάφειας μεταξύ των τομέων της αυτοαντίληψης και της συνολικής αυτοεκτίμησης, σε σχέση με τους τρόπους αντιμετώπισης καταστάσεων άγχους που υιοθετούν τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Το δείγμα ήταν 192 μαθητές από τέσσερα διαφορετικά δημόσια σχολεία στην περιοχή της Αθήνας την περίοδο του Ιανουαρίου 2020. Οι μαθητές ήταν ηλικίας από 9 έως 12 χρονών και φοιτούσαν στην Δ΄, Ε΄ και στην Στ΄ τάξης Δημοτικού. Για τη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία χορηγήθηκαν τα εξής ερωτηματολόγια : η Κλίμακας Self Perception Profile for Children (1985) - ΠΑΤΕΜ II - της Suzan Harter (μετάφραση - προσαρμογή E. Μακρή – Μπότσαρη, 2001), η Κλίμακα Στρατηγικές Αντιμετώπισης Καταστάσεων Άγχoυς (ΣΑΚΑ) Μπεζεβέγκης (2001) και το δημoγραφικό ερωτηματoλόγιo, τα οποία συμπληρώθηκαν από τα παιδιά. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η αυτοαντίληψη στον τομέα της σχολικής ικανότητας, σχετίζεται με την συνολική αυτοεκτίμηση των παιδιών. Επίσης, το φύλο των υποκειμένων δεν σχετίζεται με την αυτοεκτίμηση. Ωστόσο, το μορφωτικό επίπεδο του πατέρα και της μητέρας συσχετίζεται με κάποιους τομείς της αυτοαντίληψης και συνολικής αυτοεκτίμησης. Επιπλέον, φάνηκε ότι τα κορίτσια επιλέγουν πιο συχνά την στρατηγική «Απομόνωση - Απόσυρση» από ότι τα αγόρια και τα παιδιά με πατέρα απόφοιτο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης φαίνεται να υιοθετούν πιο συχνά την στρατηγική «Αναθεώρηση - Ανασύνταξη». Οι συχνότερες πηγές άγχους για τα παιδιά είναι γεγονότα που αφορούν τις σχέσεις με τους συνομηλίκους και σημαντικά προβλήματα υγείας. Τέλος, ο βαθμός αυτοαντίληψης σε κάποιους τομείς και η συνολική αυτοεκτίμηση φάνηκε να συσχετίζονται με τις στρατηγικές αντιμετώπισης καταστάσεων άγχους που επιλέγουν τα παιδιά. Η παρούσα έρευνα μπορεί να συμβάλλει προς την κατεύθυνση ανάπτυξης προγραμμάτων συνεργασίας σχολείου–οικογένειας ως μέρος ολιστικής προσέγγισης υπό την εποπτεία επαγγελματιών ψυχικής υγείας, σε μία ευρεία κλίμακα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Αυτοεκτίμηση, Αυτοαντίληψη, Άγχος, Στρατηγικές αντιμετώπισης-coping
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
74
Αριθμός σελίδων:
98
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο