«Το δάσος στους μύθους και στα λαϊκά παραμύθια. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση Πολιτιστικού Προγράμματος για τη Γ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2920024 254 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λαογραφία και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-19
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσιμοπούλου Μυρτώ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ρέα Κακάμπουρα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λαογραφίας Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α. (επιβλέπουσα)
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής Ψυχοκοινωνιολογίας της Σχολικής Τάξης Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α. (συνεπιβλέπων)
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια Σχολικής Παιδαγωγικής και Πρακτικής Άσκησης Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α. (συνεπιβλέπουσα)
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Το δάσος στους μύθους και στα λαϊκά παραμύθια. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση Πολιτιστικού Προγράμματος για τη Γ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Το δάσος στους μύθους και στα λαϊκά παραμύθια. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση Πολιτιστικού Προγράμματος για τη Γ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου»
Περίληψη:
Παραμύθι, αφήγηση με διαδοχή μοτίβων και επεισοδίων που κινείται σε κόσμο φανταστικό και περιέχει συγκεκριμένες έννοιες και δάσος, πηγή ζωής και γνώσης για τον άνθρωπο αποτελούν τα θέματα της διπλωματικής εργασίας. Παραμύθι και μύθος, μεταβαλλόμενα μέσα στον χρόνο και προσαρμοσμένα στις κοινωνικές αντιλήψεις κάθε εποχής αποτελούν κατάλληλα παιδαγωγικά εργαλεία για την ολιστική διαπαιδαγώγηση του παιδιού. Το παραμύθι φορτισμένο με «κοινωνικό, ιστορικό και ποιητικό δυναμισμό δίνει μια εικόνα του ανθρώπου και της σχέσης του με τον κόσμο» (Μερακλής, 2012: 17). Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει να συμμετέχει ενεργά στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή, να πατά στέρεα πάνω σε αξίες και αρχές που χαρακτηρίζουν την έννοια «άνθρωπος», να συνεργάζεται, να αποδέχεται τη διαφορετικότητα, να έχει οικολογική συνείδηση, να είναι κοινωνικά ευαισθητοποιημένος, δημιουργικός και να έχει ικανότητες επίλυσης προβλημάτων. Το παραμύθι θεωρείται ως το ιδανικό διδακτικό εργαλείο που εξυπηρετεί τους στόχους της εκπαίδευσης για τους μαθητές του δημοτικού σχολείου. Οι σύγχρονες διαθεματικές-βιωματικές πρακτικές προσέγγισης του διδακτικού υλικού μέσω ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων, εικόνων, καλλιέργειας ικανοτήτων έκφρασης προσωπικής γνώμης προάγουν τον σκοπό της σύγχρονης εκπαίδευσης. Το Εκπαιδευτικό Πολιτιστικό Πρόγραμμα με θέμα «Το δάσος στους μύθους και στα λαϊκά παραμύθια» που σχεδιάστηκε, εφαρμόστηκε και αξιολογήθηκε σε μαθητές/ριες της Γ΄ τάξης του 86ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας κατά το σχολικό έτος 2019-2020, έχει ως σκοπό τη γνωριμία των μαθητών με το λαϊκό παραμύθι και τον μύθο. Οι τεχνικές και οι δραστηριότητες κάθε διδακτικής ενότητας έχουν ως στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών, καθώς παιδιά που δε μεγάλωσαν με παραμύθια δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένα να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες της ζωής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γεωγραφία - Ανθρωπολογία – Λαογραφία
Λέξεις-κλειδιά:
Λαϊκό παραμύθι, Μύθος, Δάσος, Λαϊκός πολιτισμός, Εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
99
Αριθμός σελίδων:
221
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

MYRTO_TSIMOPOULOU_MASTER.pdf
8 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.