Το Χοροτράγουδο ως μουσικοκινητική διαδικασία διδασκαλίας του Δημοτικού Τραγουδιού σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου (η διδασκαλία του παραδοσιακού τραγουδιού από τις επιτελεστικές δράσεις των αγροκτηνοτροφικών κοινοτήτων στο σύγχρονο σχολικό πλαίσιο)

Διπλωματική Εργασία uoadl:2921987 469 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκτέλεση/Ερμηνεία της Παραδοσιακής Μουσικής
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-08
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Σδούκος Παναγιώτης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χάρης Σαρρής
Εξεταστές: Λάμπρος Λιάβας, Μαρία Παπαπαύλου, Παναγιώτης Πούλος
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το Χοροτράγουδο ως μουσικοκινητική διαδικασία διδασκαλίας του Δημοτικού Τραγουδιού σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου (η διδασκαλία του παραδοσιακού τραγουδιού από τις επιτελεστικές δράσεις των αγροκτηνοτροφικών κοινοτήτων στο σύγχρονο σχολικό πλαίσιο)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το Χοροτράγουδο ως μουσικοκινητική διαδικασία διδασκαλίας του Δημοτικού Τραγουδιού σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου (η διδασκαλία του παραδοσιακού τραγουδιού από τις επιτελεστικές δράσεις των αγροκτηνοτροφικών κοινοτήτων στο σύγχρονο σχολικό πλαίσιο)
Περίληψη:
H συγκεκριμένη εργασία επιδιώκει να αποσαφηνίσει τον τρόπο με τον οποίο το παραδοσιακό τραγούδι μπορεί να διδαχθεί στις σχολικές βαθμίδες μαθητών Γυμνασίου & Λυκείου
Η Εργασία ξεκινά αναφερόμενη στις επιτελεστικές δράσεις των αγροκτηνοτροφικών κοινοτήτων, συνεχίζει με την έννοια του χοροτράγουδου για να καταλήξει σε αυτό ως πρόταση διδακτικής μεθόδου του παραδοσιακού τραγουδιού η οποία αξιολογείται από τους ίδιους τους μαθητές και αποσαφηνίζεται με στατιστικά δεδομένα: πίνακες και γραφήματα.
Η διαδικασία θα γίνει με τη δημιουργία εργαστηρίου διδασκαλίας παραδοσιακού τραγουδιού εντός του σχολικού πλαισίου, με λαογραφικά και ιστορικά στοιχεία, με εποπτικό – οπτικοακουστικό υλικό, και τη μέθοδο του χοροτράγουδου (φωνητική και χορευτική διδασκαλία του παραδοσιακού τραγουδιού).
Αυτό θα βοηθήσει τους μαθητές να αντιληφθούν καλύτερα τη διαδικασία διδασκαλίας του τραγουδιού μέσω της κινησιολογίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού αξιολογώντας την απαντώντας σε σχετικό με την μέθοδο ερωτηματολόγιο.
Στόχος της μεθόδου είναι α) οι μαθητές να ανακαλέσουν στη μνήμη τους την ενότητα μέσα από τα δρώμενα, που επιτελούνται στις αγροκτηνοτροφικές κοινότητες β) μεταφέροντας αυτήν την εικόνα εντός του σχολικού πλαισίου να κατανοήσουν περαιτέρω την έννοια του παραδοσιακού τραγουδιού γ) μέσα από την δημιουργικότητα και την ομαδοσυνεργατικότητα της διαδικασίας να το ερμηνεύσουν και δ) να το αξιολογήσουν απαντώντας σε σχετικό ερωτηματολογιο.
Σκοπός της ερευνητικής αυτής εργασίας είναι να δώσει όσο το δυνατόν μια σημαντική - αν όχι ολοκληρωμένη - λύση στο ζήτημα της διδασκαλίας του δημοτικού τραγουδιού στα δημόσια και στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια μέσα από τα ίδια τα δρώμενα των αγροκτηνοτροφικών κοινοτήτων, που μεταφέρονται στο σχολικό πλαίσιο με τη μορφή μίας μουσικοκινητικής διαδικασίας διδασκαλίας του παραδοσιακού τραγουδιού, του χοροτράγουδου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γεωγραφία - Ανθρωπολογία – Λαογραφία
Λέξεις-κλειδιά:
χοροτράγουδο, αγροκτηνοτροφικές κοινότητες, επιτελεστικές δράσεις, παραδοσιακό τραγούδι, ήθη και έθιμα, βιωματικες προσεγγίσεις, διδασκαλία παραδοσιακού τραγουδιού, ερωτηματολόγιο, γραφήματα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
44
Αριθμός σελίδων:
125
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ω2.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.