Διδακτική Προσέγγιση Των Φυσικών Φαινομένων Μέσω Της Βιωματικής Μάθησης Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2922048 200 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-07
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωναράκου Ασημίνα, Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διδακτική Προσέγγιση Των Φυσικών Φαινομένων Μέσω Της Βιωματικής Μάθησης Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διδακτική Προσέγγιση Των Φυσικών Φαινομένων Μέσω Της Βιωματικής Μάθησης Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία εστιάζει στον σχεδιασμό ενός πρότυπου βιωματικού τρόπου διδασκαλίας των φυσικών καταστροφών και πιο συγκεκριμένα της ηφαιστειακής δραστηριότητας, του φαινομένου του σεισμού και του τρόπου προστασίας από αυτές. Απευθύνεται σε μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικότερα στην τάξη της Β’ Γυμνασίου στο μάθημα Γεωλογία-Γεωγραφία. Πιο συγκεκριμένα, μελετώνται καινοτόμες, βιωματικές και ομαδοσυνεργατικές μέθοδοι διδασκαλίας που έχουν ως στόχο την καλύτερη δυνατή κατανόηση αυτών των γεωλογικών φαινομένων αλλά και τους τρόπους πρόληψης και προστασίας από τους κινδύνους που επιφέρει η δράση τους. Η μελέτη των γεωλογικών φαινομένων ήταν ανέκαθεν σημείο αντιπαράθεσης των επιστημόνων, αυτό γιατί η γέννηση και εξέλιξη αυτών διαρκεί αρκετά εκατομμύρια χρόνια κάνοντας την κατανόηση τους δύσκολη. Με την πάροδο των αιώνων και της συνεχούς καταγραφής «στιγμιότυπων» των φαινομένων αυτών, καθώς και την πρόοδο της τεχνολογίας, άρχισε να γίνεται αντιληπτή η δράση τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η επικράτηση της θεωρίας των λιθοσφαιρικών πλακών μόλις 60 χρόνια πριν, η οποία είναι η νεότερη θεωρία που παρείχε ικανοποιητικές απαντήσεις για τα ερωτήματα τα οποία προέκυψαν από τις παρατηρήσεις των επιστημόνων σε σχέση με κάποια γεωλογικά φαινόμενα. Επομένως γίνεται αντιληπτό πως, πέρα από την συνεχή παρακολούθηση και μελέτη επιστημονικών δεδομένων, η δημιουργική σκέψη και η φαντασία είναι από τα σημαντικότερα εφόδια για την εξέλιξη της επιστήμης. Άλλωστε όπως έχει δηλώσει ο Albert Einstein: «Η φαντασία είναι σπουδαιότερο εφόδιο από την γνώση. Επειδή η γνώση περιορίζεται σε αυτό που καταλαβαίνουμε μια συγκεκριμένη ιστορική στιγμή ενώ η φαντασία αγκαλιάζει όλα αυτά που θα κατανοήσουμε στο μέλλον.»
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Σεισμός, Ηφαίστειο, Πρόληψη, Προστασία, Διδακτική, Βιωματική,
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
55
Αριθμός σελίδων:
63
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία Κωνσταντός_Κωνσταντίνος.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.