Συναισθηματική Νοημοσύνη ως Χαρακτηριστικό Γνώρισμα και Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας Εφήβων Μαθητών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2922890 376 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-25
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Μανταδάκη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λαμπροπούλου Αικατερίνη, Επίκουρη Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Λιανός Παναγιώτης, Διδάκτωρ Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συναισθηματική Νοημοσύνη ως Χαρακτηριστικό Γνώρισμα και Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας Εφήβων Μαθητών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συναισθηματική Νοημοσύνη ως Χαρακτηριστικό Γνώρισμα και Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας Εφήβων Μαθητών
Περίληψη:
Στην παρούσα μελέτη διερευνάται η σχέση της συναισθηματικής νοημοσύνης ως χαρακτηριστικό γνώρισμα και της υποκειμενικής αίσθησης ευεξίας στην εφηβική ηλικία. Επίσης, μελετώνται τα χαρακτηριστικά των μεταβλητών αυτών, με βάση ορισμένα δημογραφικά στοιχεία των μαθητών. Στην έρευνα συμμετείχαν 147 μαθητές Β' τάξεων Γυμνασίων και Λυκείων του νομού Χανίων Κρήτης. Αξιολογήθηκε η αντιλαμβανόμενη συναισθηματική νοημοσύνη (TEIQue-ASF) (Petrides, Sangareau, Furnham, & Frederickson, 2006) και η αίσθηση ευεξίας των μαθητών (BSW/Y) (Grob et al., 1991). Τα αποτελέσματα της μελέτης, παρουσιάζουν μέτρια προς υψηλή θετική συνάφεια μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης ως χαρακτηριστικό γνώρισμα και του συνολικού θετικού παράγοντα «ικανοποίηση». Αντιστρόφως, προκύπτει η χαμηλή αρνητική συσχέτιση της συναισθηματικής νοημοσύνης ως χαρακτηριστικό γνώρισμα και του αρνητικού παράγοντα «αίσθηση ασθένειας». Επιπλέον, τεκμηριώνεται η συναισθηματική νοημοσύνη ως προβλεπτικός παράγοντας στην υποκειμενική αίσθηση ευεξίας των μαθητών. Προκύπτουν επιπλέον, παρατηρήσεις σε σχέση με τους επιμέρους παράγοντες της υποκειμενικής αίσθησης ευεξίας και τις άλλες μεταβλητές. Υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης ως χαρακτηριστικό γνώρισμα και του συνολικού παράγοντα «ικανοποίηση» αποδίδονται στα αγόρια και στους μαθητές της Β' Λυκείου. Επίσης, εντοπίζονται διαφορές μεταξύ των επιπέδων συναισθηματικής νοημοσύνης ως χαρακτηριστικό γνώρισμα και του μορφωτικού επιπέδου της μητέρας. Συζητούνται οι περιορισμοί και οι προτάσεις της μελέτης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
συναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό γνώρισμα, υποκειμενική αίσθηση ευεξίας, ικανοποίηση, εφηβεία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
144
Αριθμός σελίδων:
91
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Συναισθηματική Νοημοσύνη ως Χαρακτηριστικό Γνώρισμα και Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας Εφήβων Μαθητών .pdf
718 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.