Μία προσέγγιση του ερμηνευτικού διαλόγου μέσω ενός δικτύου κειμένων μπονζάι

Διπλωματική Εργασία uoadl:2923087 161 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-23
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κανάτα Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευαγγελία Φρυδάκη, Καθηγήτρια και Πρόεδρος του μεταπτυχιακού προγράμματος Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Αθανάσιος Μιχάλης, Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικής του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Μαρία Μαμούρα, Εντεταλμένη Διδάσκουσα και Διδάκτωρ Παιδαγωγικής του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μία προσέγγιση του ερμηνευτικού διαλόγου μέσω ενός δικτύου κειμένων μπονζάι
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μία προσέγγιση του ερμηνευτικού διαλόγου μέσω ενός δικτύου κειμένων μπονζάι
Περίληψη:
Η παρούσα ποιοτική έρευνα σχεδιασμού διεξάγεται στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία και στοχεύει στη διερεύνηση της συμβολής των κειμένων μπονζάι στην προώθηση της μεθόδου του ερμηνευτικού διαλόγου στη λογοτεχνική εκπαίδευση. Έπειτα από μία δοκιμαστική διδασκαλία ενός δικτύου κειμένων μπονζάι σε ένα τμήμα της Α΄ Λυκείου, εξετάζονται οι αντιλήψεις των μαθητών για το διδασκόμενο εκπαιδευτικό υλικό και για τη συνεισφορά αυτού του υλικού στην ενεργοποίηση της αναγνωστικής πρακτικής του ερμηνευτικού διαλόγου. Η βάση των δεδομένων σχηματίστηκε κυρίως από τον προφορικό λόγο των μαθητών κατά τη διάρκεια της ομαδικής συνέντευξης, με την παρατήρηση της διδασκαλίας και το αναστοχαστικό ημερολόγιο να λειτουργούν υποστηρικτικά. Για το στάδιο της ανάλυσης των δεδομένων επιλέχθηκε η θεματική ανάλυση. Τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν πως οι μαθητές κατάφεραν να διακρίνουν τα βασικά γνωρίσματα του είδους των κειμένων μπονζάι, να διατυπώσουν τις προσωπικές τους κρίσεις για αυτά, αλλά και να αξιολογήσουν την προσφορά αυτών των κειμένων στον ερμηνευτικό διάλογο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Λογοτεχνική εκπαίδευση, ερμηνευτικός διάλογος, κείμενα μπονζάι, δίκτυο κειμένων, αντιλήψεις μαθητών, έρευνα σχεδιασμού.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
102
Αριθμός σελίδων:
93
ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ τελικό!!.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο