Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή. Η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης & παρέμβασης με έμφαση στα Προγράμματα Παρέμβασης στην προσχολική ηλικία.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2923169 254 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-23
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Λαμπρίδου Εμμανουέλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος - Σταμάτιος Αντωνίου (επιβλέπων)
Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ

Αναστασία Αλευριάδου
Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Χριστίνα Συριοπούλου – Δελλή
Επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή. Η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης & παρέμβασης με έμφαση στα Προγράμματα Παρέμβασης στην προσχολική ηλικία.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή. Η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης & παρέμβασης με έμφαση στα Προγράμματα Παρέμβασης στην προσχολική ηλικία.
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν να μελετήσει την ΕΠΔ (Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή) και τις πιθανές μετεκβάσεις και συσχετίσεις της, ώστε να τονιστεί ο ρόλος της έγκαιρης διάγνωσης και παρέμβασης από την προσχολική ηλικία και να εντοπιστούν οι καταλληλότερες μέθοδοι, στρατηγικές και πρακτικές και τα αποτελεσματικότερα Προγράμματα Παρέμβασης, για την διαχείριση και αντιμετώπιση της ΕΠΔ από τους εκπαιδευτικούς. Αρχικά, αναλύονται τα διαγνωστικά κριτήρια, ο επιπολασμός και οι συννοσηρότητες της ΕΠΔ με άλλες διαταραχές. Έπειτα, γίνεται αναφορά σε πιθανά αίτια και επιπτώσεις της ΕΠΔ που έχουν εντοπιστεί βάσει ερευνών, σε παιδιά με ΕΠΔ και γονείς παιδιών με ΕΠΔ. Σκοπός των παραπάνω είναι να γίνουν αντιληπτές οι ιδιαίτερες ανάγκες και ιδιαιτερότητες των παιδιών με ΕΠΔ βάσει των οποίων θα τεθούν και οι στόχοι και οι κατευθύνσεις των Προγραμμάτων Παρέμβασης για την ΕΠΔ, όπως θα παρουσιαστούν και στη συνέχεια της παρούσας εργασίας. Τέλος λοιπόν, παρουσιάζονται Προγράμματα Παρέμβασης και στρατηγικές διαχείρισης τα οποία έχουν αποδειχθεί κατάλληλα για την ΕΠΔ, με έμφαση στα Προγράμματα Παρέμβασης στην προσχολική ηλικία, καθώς και η αποτελεσματικότητά τους βάσει της βιβλιογραφικής ανασκόπησης επιλεγμένων ερευνών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή, Προγράμματα Παρέμβασης, στρατηγικές διαχείρισης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
76
Αριθμός σελίδων:
87
ΛΑΜΠΡΙΔΟΥ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ. Α.Μ. 217072. ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΜΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ..pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο