Η «ανταγωνιστικότητα» των μαθητών Πέτρου και Ιωάννη στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο μέσα από το πρίσμα της οργανωσιακής συμπεριφοράς και διοίκησης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2923569 226 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Βιβλικών Σπουδών: Καινή Διαθήκη
Βιβλιοθήκη Θεολογικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-29
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Ροδιά Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σωτήριος Δεσπότης, Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας, ΕΚΠΑ
Αθανάσιος Αντωνόπουλος, Λέκτορας, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας, ΕΚΠΑ
Σπυρίδων Τσιτσίγκος, Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η «ανταγωνιστικότητα» των μαθητών Πέτρου και Ιωάννη στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο μέσα από το πρίσμα της οργανωσιακής συμπεριφοράς και διοίκησης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η «ανταγωνιστικότητα» των μαθητών Πέτρου και Ιωάννη στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο μέσα από το πρίσμα της οργανωσιακής συμπεριφοράς και διοίκησης
Περίληψη:
Οι συγκρούσεις μέσα στα πλαίσια λειτουργίας μιας ομάδας και των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων των μελών μεταξύ τους είναι αναπόφευκτες. Η μελέτη αυτή έχει ως βασικό σκοπό να εστιάσει στη διερεύνηση της ύπαρξης «Ανταγωνισμού» στη σχέση των των δύο μαθητών Πέτρου και «ηγαπημένου μαθητή» μέσα στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο και ειδικότερα στις περικοπές Ιωάν.20:1-10 & Ιωάν.21:15-23, με τη διεπιστημονική συνδρομή της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς και Διοίκησης. Επίσης, να εξεταστεί υπό ποια αίτια μπορεί να διαμορφωθεί πλαίσιο συγκρούσεων, και ακόμη, ποια είναι τα αποτελέσματα που επιφέρουν οι συγκρούσεις. Η επιστημονική μεθοδολογία που επιλέχθηκε στην παρούσα μελέτη είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση στο σχετικό θέμα περί Συγκρούσεων από την άποψη της Οργανωσιακης Συμπεριφοράς, αλλά και από την πλευρά της Πατερικής ή Εκκλησιαστικής Θεολογίας. Επίσης, για την επιστημονική προσέγγιση των Βιβλικών Κειμένων ακολουθήθηκε η ιστορικοκριτική και συγχρονική μέθοδο ερμηνείας τους. Τα συμπεράσματα κατέδειξαν ότι στη μεν πρώτη περικοπή Ιωάν.20:1-10 έχουμε στοιχειοθέτηση των περισσοτέρων αιτιών για πρόκληση σύγκρουσης. Η σύγκρουση είναι λειτουργική και σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μη δημιουργείται στασιμότητα, αλλά να τονώνεται η δημιουργικότητα, να εκτονώνεται η ένταση, να αυξάνεται η παραγωγικότητα και να δημιουργούνται συνθήκες για αλλαγή και για καινούρια δεδομένα. Επίσης το αποτέλεσμα της σύγκρουσης είναι ενωτικό κι όχι διαλυτικό για τους ίδιους αλλά και τους υπόλοιπους μαθητές. Συνεργάζονται και οι δύο μαθητές στα πλαίσια μιας κατάστασης «Κερδίζω-Κερδίζω» (win-win situation). Η σύγκρουση των δύο μαθητών έχει επίκεντρο την εργασία ή το έργο (task conflict) και όχι τις διαπροσωπικές σχέσεις (relationship conflict). Στην περικοπή Ιωάν.21:15-23, διαφαίνεται κάποια σύγκρουση, στη διαδικασία (logistics) της εργασίας ή του έργου (process conflict). Όμως η κομβική και διορατική παρέμβαση του Χριστού ως αληθινού Ηγέτη προλαμβάνει περαιτέρω ανταγωνιστικότητα και δεν έχουμε ούτε σε αυτή την περίπτωση εξέλιξη της σύγκρουσης σε σύγκρουση σχέσεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά:
Καινή Διαθήκη, Ανταγωνισμός, Συγκρούσεις, Πέτρος, Ηγαπημένος μαθητής, Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο, Δ ́ ευαγγέλιο
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
103
Αριθμός σελίδων:
152
Διορθωμένη Διπλωματική- θεολογία.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο