Μια πρόταση ολιστικής προσέγγισης και διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας: Μελέτη περίπτωσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2923583 243 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-29
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Παπαδοπούλου Αντιγόνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή, Καθηγήτρια
Μιχάλης Αθανάσιος, Επίκουρος Καθηγητής
Μαμούρα Μαρία, Δρ. Παιδαγωγικής και Διδάσκουσα
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μια πρόταση ολιστικής προσέγγισης και διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας: Μελέτη περίπτωσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μια πρόταση ολιστικής προσέγγισης και διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας: Μελέτη περίπτωσης
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να μελετηθεί αν η σύνδεση αρχαίας και νέας ελληνικής γλώσσας βελτιώνει τον βαθμό αποτελεσματικότητας των μαθητών στην αρχαιογλωσσική μάθηση και αν λειτουργεί παρωθητικά ως προς τις απόψεις των μαθητών για τη διδασκαλία γραμματικοσυντακτικών φαινομένων. Ειδικότερα, σχεδιάστηκε μία ποιοτική έρευνα μελέτης περίπτωσης κατά την οποία
πραγματοποιήθηκαν πέντε διδασκαλίες συντακτικών φαινομένων στη Λεόντειο Σχολή Αθηνών κατά το σχολικό έτος 2019-2020. Τα ερευνητικά δεδομένα που συγκεντρώθηκαν μέσω παρατήρησης και συνεντεύξεων αναλύθηκαν με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Αναδείχθηκε ότι η συγκεκριμένη μέθοδος διδασκαλίας ενισχύει την απόδοση των μαθητών, καθώς οι μαθητές συμμετέχουν πολύ και
δηλώνουν ότι κατανοούν τα υπό εξέταση φαινόμενα. Επίσης, αναδείχθηκαν ενδείξεις κινητοποίησης των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
διαχρονία ελληνικής γλώσσας, σύνδεση αρχαίων και νέων ελληνικών, κίνητρα στην εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
112
Αριθμός σελίδων:
146
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

τελική εργασία.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.