Σχολική Ηγεσία και Μουσική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Μια εθνογραφική μελέτη της μουσικής κουλτούρας σχολικών μονάδων με διευθυντές εκπαιδευτικούς μουσικής

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2926739 200 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-11-01
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κυρμπάτσος Αντώνιος
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Παπαπαύλου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Χρυσοστόμου Σμαράγδα, Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Λουτζάκη Ειρήνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Κάβουρας Παύλος, Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Χαψούλας Αναστάσιος, Καθηγητής,Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Λαλιώτη Βασιλική,Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Πούλος Παναγιώτης, Λέκτορας, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχολική Ηγεσία και Μουσική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Μια εθνογραφική μελέτη της μουσικής κουλτούρας σχολικών μονάδων με διευθυντές εκπαιδευτικούς μουσικής
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχολική Ηγεσία και Μουσική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Μια εθνογραφική μελέτη της μουσικής κουλτούρας σχολικών μονάδων με διευθυντές εκπαιδευτικούς μουσικής
Περίληψη:
Η παρούσα εθνογραφική μελέτη ερευνά τον εκπαιδευτικό Μουσικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως διευθυντή σχολικής μονάδας, εστιάζοντας κυρίως στο ρόλο του στη διαμόρφωση της μουσικής κουλτούρας στη σχολική μονάδα που διευθύνει. Η έρευνα αναπτύσσεται σε τρεις νοηματικούς άξονες. Ο άξονας Α. «Σχολική Ηγεσία» αφορά στη διακρίβωση του βαθμού στον οποίο ένας εκπαιδευτικός Μουσικής ευρισκόμενος στη θέση του διευθυντή δύναται να αναδειχθεί σε ηγέτη, μέσα στα πλαίσια της λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα. Ο άξονας Β. «Μουσική στην Εκπαίδευση» συνδέεται με την εξέταση όλων των πτυχών της ύπαρξης της μουσικής ως διδακτικού αντικειμένου, ως τέχνης και ως πολιτισμικού φαινομένου στις διερευνώμενες σχολικές μονάδες. Τέλος, ο άξονας Γ. «Μουσική Κουλτούρα Σχολικής Μονάδας» αφορά στην ανάδειξη παραγόντων που δρουν είτε ενισχυτικά είτε ανασταλτικά στη διαμόρφωση μιας ακμαίας μουσικής κουλτούρας στις σχολικές μονάδες που διευθύνουν εκπαιδευτικοί Μουσικής ή εκπαιδευτικοί με μουσικές γνώσεις. Στο σύνολό της η μελέτη αποτελεί ένα ψηφιδωτό διευθυντικών απόψεων, βιωμάτων, οραμάτων, προβλημάτων και ενεργειών που σχετίζονται με τη μουσική και τους ποικίλους τρόπους αξιοποίησής της στις σχολικές μονάδες της έρευνας. Υπ’ αυτό το πρίσμα η μελέτη δεν εξαντλείται στην κατάδειξη δυσχερειών και ατελέσφορων προσπαθειών, καθώς ταυτόχρονα ρίχνει φως σε καινοφανείς ιδέες, τολμηρές συλλήψεις και υφιστάμενες επιτεύξεις. Η ανάδειξη και σκιαγράφηση της ταυτότητας του διευθυντή εκπαιδευτικού Μουσικής Αγωγής, της επίδρασής του και της αντίληψής του για αυτή την επίδραση αναδεικνύεται σε μια δύσκολη, όσο και συναρπαστική, υπόθεση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γεωγραφία - Ανθρωπολογία – Λαογραφία
Λέξεις-κλειδιά:
σχολική ηγεσία, μουσική στην εκπαίδευση, μουσική κουλτούρα σχολικής μονάδας, διευθυντής εκπαιδευτικός μουσικής, θεωρία του "επεκτεινόμενου πυλώνα", θεωρία της "διακλαδιζόμενης συλλειτουργικότητας"
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
82
Αριθμός σελίδων:
507
ΠΕΡΓΑΜΟΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗ.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο