Οι τρόποι αξιολόγησης της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής ηλικίας (2 έως 5 ετών)

Διπλωματική Εργασία uoadl:2931292 127 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-12-17
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσιλιώτη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος Σταμάτιος Αντωνίου,, Αν. Καθηγητής, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι τρόποι αξιολόγησης της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής ηλικίας (2 έως 5 ετών)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι τρόποι αξιολόγησης της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής ηλικίας (2 έως 5 ετών)
Περίληψη:
Σκοπός της ανά χείρας εργασίας είναι η μελέτη της ομαλής γλωσσικής κατάκτησης των παιδιών προσχολικής ηλικίας, δηλαδή των ηλικιών από 2 έως 5 χρόνων οι παράγοντες που επιδρούν σε αυτή και οι τρόποι επίτευξής της. Μέσα από την προσεκτική και αναλυτική σταχυολόγηση και ανάλυση σύγχρονων βιβλιογραφικών αναφορών αναμένεται να παραχθεί ένα, επιστημονικά εστιασμένο, ερευνητικό πόνημα σχετικά με την αξιολόγηση της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών νηπιακής ηλικίας, τους τρόπους και μεθόδους επίτευξης αυτής, καθώς και τον γλωσσικού βαθμού ετοιμότητας των νηπίων σε συνάρτηση με τη στοχοθεσία που προβλέπεται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης. Επίσης, μέσω της εν λόγω εργασίας παρέχεται η σαφής εννοιολογική αποσαφήνιση των όρων γλώσσα, λόγος και επικοινωνία και κοινωνούνται οι κυρίαρχες θεωρητικές προσεγγίσεις σχετικά με τη γλωσσική κατάκτηση. Έπειτα, ένα πολύ σημαντικό κομμάτι που αναδεικνύεται με την παρούσα μελέτη είναι ο σπουδαίος ρόλος του εκπαιδευτικού στη γλωσσική ανάπτυξη των νηπίων, όπως ακόμη αναλύεται ενδελεχώς η περίπτωση ύπαρξης κάποιας γλωσσικής διαταραχής ή ελλείμματος στο παιδί. Τέλος, παρατίθενται μερικές πληροφορίες σχετικές με τα ΑΠΣ προσχολικής ηλικίας άλλων ευρωπαϊκών χωρών και γίνεται συζήτηση σχετική με τα αποτελέσματα της παρούσας βιβλιογραφικής ανασκόπησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
γλώσσα, λόγος, επικοινωνία, θεωρίες κατάκτησης, γλωσσική ανάπτυξη, εκπαιδευτικός, γλωσσική διαταραχή, αξιολόγηση, σταθμισμένες δοκιμασίες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
170
Αριθμός σελίδων:
95
τελικο διπλωματικη-Τσιλιώτη Μαρία- 217146.pdf (928 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο