Représentations du geste et aspects de sa valorisation en classe de langue

Διπλωματική Εργασία uoadl:2932095 155 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-08
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Lambrun Lea
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρίνα Βήχου, Επίκουρη Καθηγήτρια
Εμμανουήλ Βερναδάκης, Καθηγητής
Μαρία-Χριστίνα Αναστασιάδη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Πρωτότυπος Τίτλος:
Représentations du geste et aspects de sa valorisation en classe de langue
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αναπαραστάσεις της χειρονομίας και πτυχές της αξιοποίησής της στην τάξη της γλώσσας
Περίληψη:
Οι χειρονομίες αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητάς μας, τις χρησιμοποιούμε συχνά ενώ μιλάμε σε διάφορες περιστάσεις. Όταν επικοινωνούμε με ομιλητές διαφορετικών προελεύσεων ή όταν μαθαίνουμε μία ξένη γλώσσα αυτές οι χειρονομίες μπορούν να έχουν διαφορετική σημασία. Αυτός είναι και ο λόγος που αναρωτιόμαστε σχετικά με τους διαφορετικούς τύπους χειρονομιών και τη σημασία τους σε διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα. Αυτό το ερώτημα αποτελεί και τη βασική προβληματική στην οποία εστιάζει η διπλωματική, πριν εντοπίσει τα εξωλεκτικά στοιχεία που θα μπορούσε να χρησιμοποιεί ο διδάσκων στην τάξη του. Στο πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας εξετάζεται η χρήση της χειρονομίας στις διάφορες μεθοδολογίες διδασκαλίας. Στη συνέχεια, μελετώνται οι τύποι των χειρονομιών που χρησιμοποιούνται από τους ομιλητές κατά την επικοινωνία καθώς και από τους διδάσκοντες στην τάξη, αφού πρώτα παρουσιάσουμε τις γνωστικές και πολιτισμικές προεκτάσεις των χειρονομιών. Η έρευνά μας εστιάζει στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο 10 άτομα, πέντε Γαλλίδες και πέντε Ελληνίδες, προσλαμβάνουν τις αναπαραστάσεις διαφορετικών χειρονομιών καθώς και τον λόγο χρήση τους. Βάσει αυτών των 10 συνεντεύξεων, θα επιχειρήσουμε να διατυπώσουμε απαντήσεις στα ερωτήματά μας, να επαληθεύσουμε τις υποθέσεις μας αλλά κυρίως να αποτυπώσουμε τις αναπαραστάσεις των συμμετεχόντων και τις εμπειρίες τους από τη χρήση χειρονομιών. Εφόσον πρόκειται για μια έρευνα εστιασμένη στη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας ως ξένης (FLE), προσπαθούμε να εξάγουμε απαντήσεις σχετικά με τη χρήση των χειρονομιών στη διδασκαλία, σε μία προσπάθεια αξιοποίησης της χειρονομίας του διδάσκοντα στην κατανόηση της γαλλικής γλώσσας και στην αποφυγή τυχόν παρεξηγήσεων που οφείλονται στη διαφορετική κουλτούρα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Αναπαράσταση, χειρονομία, πολιτισμός, διδασκαλία, εξωλεκτική έκφραση, δάσκαλος, μαθητές, γλώσσα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
25
Αριθμός σελίδων:
143
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

M2ELE-2019-20-LAMBRUN-Lea.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.