Αντιλήψεις, αξίες και στάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χαρισματικότητα των μαθητών στην τάξη τους: μελέτη περίπτωσης σε τρία γυμνάσια

Διπλωματική Εργασία uoadl:2932981 178 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-20
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Κατσέλη Δήμητρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γκαρή Αικατερίνη, Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (επόπτρια)
Παγοροπούλου- Αβεντισιάν Άννα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τάνταρος Σπυρίδων, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις, αξίες και στάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χαρισματικότητα των μαθητών στην τάξη τους: μελέτη περίπτωσης σε τρία γυμνάσια
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις, αξίες και στάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χαρισματικότητα των μαθητών στην τάξη τους: μελέτη περίπτωσης σε τρία γυμνάσια
Περίληψη:
Στόχο της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση των στάσεων και αντιλήψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την εκπαίδευση των μαθητών με υψηλές ικανότητες, καθώς και των απόψεών τους αναφορικά με την έννοια της χαρισματικότητας, όπως αυτή προκύπτει από τα χαρακτηριστικά που αποδίδουν σε ένα χαρισματικό μαθητή. Συμμετείχαν 44 εκπαιδευτικοί και 647 μαθητές. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι αυτοσχέδια και αποτελούνται το ένα από 18 και το άλλο από 21 ερωτήσεις και έχουν χρησιμοποιηθεί σε παλαιότερες έρευνες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι διδάσκοντες, όταν καλούνται να επισημάνουν ένα χαρισματικό μαθητή, στρέφονται περισσότερο σε χαρακτηριστικά που εμπίπτουν στο γνωστικό τομέα και σε κάποιες περιπτώσεις στο συμπεριφορικό. Στο ερευνητικό μέρος, μελετάται και η σχέση μεταξύ της αυτοαποτελεσματικότητας των μαθητών υψηλών ικανοτήτων και των στάσεων και αντιλήψεων των εκπαιδευτικών τους, η οποία βρέθηκε αλληλεπιδραστική. Για τη μέτρηση αυτή, στους μαθητές χορηγήθηκε μία αυτοσχέδια κλίμακα, βασισμένη στην Generalized Self-Efficacy Scale των Scwarzer&Jerusalem (1995). Το δεύτερο μέρος αποτελεί μελέτη περίπτωσης, κατά την οποία μελετώνται οι αναφορές των εκπαιδευτικών τριών Γυμνασίων, σχετικά με τα γενικά χαρακτηριστικά που αποδίδουν στους χαρισματικούς μαθητές τους. Επιπλέον, οι απαντήσεις μελετώνται και με βάση τα δημογραφικά και εργασιακά χαρακτηριστικά των διδασκόντων. Τέλος, από τη μελέτη περίπτωσης προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζονται θετικά διακείμενοι απέναντι σε ζητήματα που αφορούν στη χαρισματικότητα, ανεξάρτητα από το αν ήταν σε θέση να εφαρμόσουν κάποιες στοχευμένες διδακτικές πρακτικές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
υψηλές ικανότητες, αξίες, αντιλήψεις εκπαιδευτικών, γενικά χαρακτηριστικά, αυτοαποτελεσματικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
240
Αριθμός σελίδων:
216
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

-FINAL-ΚΑΤΣΕΛΗ ΔΗΜΗΤΡΑ-ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.