Έμφυλοι ρόλοι και σχολική κοινότητα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2933179 178 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-21
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Χαλιώτη Βασιλεία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεωργίου Στυλιανός,Καθηγητής,Τμήμα Ψυχολογίας,Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Έμφυλοι ρόλοι και σχολική κοινότητα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Έμφυλοι ρόλοι και σχολική κοινότητα
Περίληψη:
Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν υλοποιηθεί ποικίλες έρευνες, στις οποίες επισημαίνεται ότι οι σχολικές μονάδες μπορούν να μεταφέρουν στον μαθητικό πληθυσμό τους γνώσεις, πρότυπα και αξίες, μέσω διαφόρων σύνθετων διαδικασιών. Επιπλέον, σημαντική μπορεί να θεωρηθεί η μεταφορά της κουλτούρας, στο πλαίσιο της οποίας είναι εμφανής η κοινωνικοποίηση των εκπαιδευτικών, ενώ θεωρείται ότι η κοινωνική ανισότητα διαιωνίζεται μέσω των εκπαιδευτικών συστημάτων, είτε συνδέεται με την εθνικότητα, είτε με την κοινωνική τάξη και το φύλο. Το σχολείο μπορεί να διαπλάσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των παιδιών για το διαφορετικό, συμβάλλοντας στη δημιουργία στερεοτύπων, μέσω του φαινομένου της κοινωνικοποίησης, που αναπτύσσεται ανάμεσά τους, αλλά και μέσω του αναλυτικού προγράμματος και των πεποιθήσεων των ίδιων των εκπαιδευτικών. Με βάση αυτά τα στοιχεία επιλέχτηκε στη συγκεκριμένη ερευνητική εργασία να μελετηθεί και η καλλιέργεια των έμφυλων διακρίσεων στον χώρο των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να αξιολογηθεί ο ρόλος των εκπαιδευτικών στον περιορισμό τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνικό φύλο,διακρίσεις,εκπαιδευτικοί,σχολείο,οικογένεια,παιχνίδι,εργασία,ισότητα,έμφυλοι ρόλοι
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
50
Αριθμός σελίδων:
103
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Chalioti_Vasileia_Master.pdf
754 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.