Ορθογραφικά λάθη παιδιών με δυσλεξία συγκριτικά με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2933183 143 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-21
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Τζιγκουνάκη Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος- Σταμάτιος Αντωνίου, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Σχολή Επιστημών της Αγωγής (Π.Τ.Δ.Ε.)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ορθογραφικά λάθη παιδιών με δυσλεξία συγκριτικά με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ορθογραφικά λάθη παιδιών με δυσλεξία συγκριτικά με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης
Περίληψη:
Υπάρχει επί του παρόντος μια διαρκής ανησυχία τόσο από το ιατρικό όσο και από το εκπαιδευτικό ερευνητικό πεδίο όσον αφορά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην εκμάθηση πώς να διαβάζουν και πώς να γράφουν. Η εκμάθηση γραφής υποστηρίζεται από μια σειρά ιδιοτήτων και πτυχών της γραπτής φόρμας που αποτελούν μέρος του ορθογραφικού συστήματος. Αυτός ο τύπος μάθησης ενσωματώνει τον τρόπο διαφοροποίησης του σχηματισμού των γραμμάτων, την ανάπτυξη της φωνολογικής συνειδητοποίησης, τον προσδιορισμό της ποσοτικής αντιστοιχίας, τον προσδιορισμό της θέσης των γραμμάτων σε μια λέξη, την κατανόηση ότι το ίδιο γράμμα μπορεί να αντιπροσωπεύει διαφορετικούς ήχους, καθώς και να κατανοεί ότι ο ίδιος ήχος μπορεί να αναπαρασταθεί με διαφορετικά γράμματα. Η ορθογραφική γνώση αναφέρεται στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα γράμματα συνδυάζονται για να σχηματίσουν λέξεις, που αποκτώνται μέσω επαναλαμβανόμενης έκθεσης, απόκτησης φωνολογικής συνειδητοποίησης και γνώσης των κανόνων για τον σχηματισμό του ορθογραφικού διανοητικού λεξικού. Η δυσλεξία είναι μια διαταραχή που εκδηλώνεται ως δυσκολία στην εκμάθηση της ανάγνωσης παρά την επαρκή εκπαίδευση, την επαρκή νοημοσύνη και τις κοινωνικοπολιτιστικές ευκαιρίες. Αρκετές έρευνες έχουν συνδέσει την ύπαρξη δυσλεξίας με προβλήματα ορθογραφίας. Σημαντικό πλήθος ερευνών έχουν διερευνήσει τα ορθογραφικά λάθη μεταξύ μαθητών τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης και μαθητών με δυσλεξία. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να πραγματοποιηθεί βιβλιογραφική ανασκόπηση αναφορικά με το κατά πόσο οι μαθητές δημοτικού με δυσλεξία κάνουν πιο συχνά λάθη ορθογραφίας απο τους συνομηλίκους τους. Τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης έδειξαν ότι η επίδοση των παιδιών με δυσλεξία σε ορθογραφικές δοκιμασίες μειονεκτεί σημαντικά σε σχέση με την αντίστοιχη των τυπικών συνομηλίκων τους. Απαιτείται περισσότερη έρευνα για την διερεύνηση του φαινομένου στην Ελληνική επικράτεια αλλά και των στρατηγικών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να βελτιωθεί η ορθογραφική ικανότητα των μαθητών με δυσλεξία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Δυσλεξία, ορθογραφικά λάθη, τυπικής ανάπτυξης άτομα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
182
Αριθμός σελίδων:
92
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α.Μ. 217141.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.