La mise en valeur du plurilinguisme des apprenants allophones dans un contexte interculturel : le cas de la Grèce

Διπλωματική Εργασία uoadl:2933350 153 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-25
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Chapalain Julie
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρίνα Βήχου, Επίκουρη Καθηγήτρια
Nadja Maillard, Επίκουρη Καθηγήτρια
Ρέα Δελβερούδη, Καθηγήτρια
Πρωτότυπος Τίτλος:
La mise en valeur du plurilinguisme des apprenants allophones dans un contexte interculturel : le cas de la Grèce
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η αξιοποίηση της πολυγλωσσίας των αλλόφωνων μαθητών σε διαπολιτισμικές τάξεις. Η περίπτωση της Ελλάδας
Περίληψη:
Η κοινωνία μας βρίσκεται σε διαρκή μετάλλαξη, την οποία δύσκολα μπορεί κανείς να παρακολουθήσει και να αντιληφθεί. Οι αλλαγές αυτές απορρέουν από τις σχέσεις μας με τον ‘Αλλον και την παγκοσμιοποίηση. Ζούμε σε έναν κόσμο στον οποίο οι ανθρώπινες σχέσεις απελευθερώνονται και διαφοροποιούνται σε παγκόσμιο επίπεδο. Από αυτή τη σκοπιά, οι παγιωμένες μορφές διδασκαλίας των σύγχρονων γλωσσών έπρεπε να εκσυγχρονιστούν. Η εισροή μαθητών με μεταναστευτική προέλευση δημιούργησε νέες ανάγκες, σχετιζόμενες κυρίως με την πρόσβασή τους στην εκπαίδευση.
Η παρούσα ποιοτική έρευνα εστιάζει στην κατανόηση των επιπτώσεων της μεταναστευτικής εισροής στην κοινωνία και ειδικότερα στην εκπαίδευση. Υπό το πρίσμα αυτό μελετήσαμε τη διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας σε τάξεις με αλλόφωνους μαθητές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
πολυγλωσσία, διαπολιτισμικότητα, αλλόφωνοι, Ελλάδα, μετανάστατες, πρόσφυγες, παιδαγωγική, συμπεριληπτική διδασκαλία, τάξεις υποδοχής, γλώσσα του σχολείου, ενσωμάτωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
37
Αριθμός σελίδων:
193
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Mémoire_JulieCHAPALAIN_2020.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.