Η αξιοποίηση της τεχνικής του role-play στη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2933437 134 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-25
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μπινιάρη Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχάλης Αθανάσιος: Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικής, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Σμυρναίου Ζαχαρούλα: Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Βέρδης Αθανάσιος: Επίκουρος Καθηγητής Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η αξιοποίηση της τεχνικής του role-play στη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η αξιοποίηση της τεχνικής του role-play στη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας
Περίληψη:
Η παιδαγωγική επιστήμη, επιδιώκοντας να εκπληρώσει τους μαθησιακούς της στόχους, εντάσσει στους κόλπους της, την παιδαγωγική του θεάτρου. Οι θεατρικές/ δραματικές τεχνικές και δραστηριότητες συγκροτούν μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας, στην οποία οι μαθητές βρίσκονται στο επίκεντρο της διδακτικής διαδικασίας και επιχειρούν με αυτενέργεια και δημιουργικότητα να κατακτήσουν τη γνώση ενώ παράλληλα απομακρύνονται από παρωχημένα δασκαλοκεντρικά διδακτικά πρότυπα. Στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι η διερεύνηση της συμβολής της τεχνικής του role- play στη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας α) ως προς την κατάκτηση του γνωστικού αντικειμένου και β) ως προς την ανάπτυξη και διαμόρφωση θετικού μαθησιακού κλίματος κατά την διδακτική διαδικασία. Η γλώσσα φαίνεται να είναι το μάθημα εκείνο όπου η τεχνική του role- play θα μπορούσε να βρει την καλύτερη εφαρμογή της καθώς μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας καθώς και δεξιοτήτων όπως ο διάλογος, η συνεργασία και η αιτιολόγηση. Βασική προϋπόθεση για την επιτυχή εφαρμογή της είναι η ύπαρξη απελευθερωτικού και ευχάριστου κλίματος, η συζήτηση, η συμμετοχή όλων των μαθητών καθώς και ο καθοδηγητικός και υποστηρικτικός ρόλος του εκπαιδευτικού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Διδακτική μέθοδος, δραματική/ θεατρική τεχνική, role- play, παιχνίδι ρόλων, υπόδυση ρόλων, παιδαγωγική του θεάτρου, ενσώματη μάθηση, δημιουργικότητα, μαθησιακά στυλ, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
58
Αριθμός σελίδων:
115
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική εργασία Μπινιάρη Ελένη pdf.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.