Το φαινόμενο της κατεύθυνσης του αντικειμένου στην ελληνική Γλώσσα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2935360 107 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-02-11
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Κουτουβέλη Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παπαδάτου-Παστού Μαριέττα, Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε., ΕΚΠΑ.
Σιδερίδης Γεώργιος, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε.,ΕΚΠΑ.
Γαλανάκη Ευαγγελία, Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το φαινόμενο της κατεύθυνσης του αντικειμένου στην ελληνική Γλώσσα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το φαινόμενο της κατεύθυνσης του αντικειμένου στην ελληνική Γλώσσα
Περίληψη:
Οι θεωρίες νοητικής προσομοίωσης για την κατανόησης της γλώσσας υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι δημιουργούν νοητικές αναπαραστάσεις πραγματικών αντικειμένων αυτόματα. Στοιχεία από μελέτες επαλήθευσης φράσεων-εικόνων έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι αναπαριστούν νοερά ποικίλες οπτικές ιδιότητες, όπως το σχήμα, το χρώμα και το μέγεθος. Ωστόσο, τα ευρήματα για τις νοητικές προσομοιώσεις της κατεύθυνσης των αντικειμένων είναι περιορισμένα. Η σημασία του παρόντος θέματος είναι ιδιαίτερη για τον χώρο της εκπαίδευσης καθότι μελέτες έχουν δείξει ότι η σύνταξη κάθε πρότασης καθώς και η φαντασία του κάθε ατόμου μπορεί να δημιουργήσουν διαφορετικές αντιληπτικές αναπαραστάσεις σε διαφορετικά άτομα. Η παρούσα μελέτη διερευνά το πλεονέκτημα αντιστοιχίας του προσανατολισμού των αντικειμένων σε Έλληνες ομιλητές και διεξήχθη στα πλαίσια ενός δικτύου εργαστηρίων ψυχολογικής έρευνας που περιελάμβανε δεκατέσσερις χώρες, το Psychological Science Accelerator. Για το σκοπό αυτό 100 ενήλικες (38 άνδρες), (M.O. = 32,75 έτη, Τ.Α= 11,2) συμμετείχαν σε μια δοκιμασία επαλήθευσης πρότασης-εικόνας και μια δοκιμασία επαλήθευσης εικόνας-εικόνας, στις οποίες τα δύο αντικείμενα είχαν είτε ίδιο είτε διαφορετικό προσανατολισμό. Η σύγκριση των επιδόσεων των συμμετεχόντων στα δύο αυτά έργα είχε ως σκοπό να εξετάσει αν η ίδια κατεύθυνση και αν η χρήση γλώσσας (συνθήκη με πρόταση) θα οδηγούσαν σε γρηγορότερη και ακριβέστερη επαλήθευση. Ωστόσο δεν προέκυψε το πλεονέκτημα της αντιστοιχίας του προσανατολισμού του αντικειμένου για την ελληνική γλώσσα. Παρόλο που τα ευρήματα της παρούσας έρευνας δεν μπορούν να γενικευτούν, λόγω περιορισμών, χρήζουν περαιτέρω έρευνας προκειμένου να διερευνηθεί το φαινόμενο της κατεύθυνσης του αντικειμένου στην ελληνική γλώσσα και να συμβάλει στην γενικότερη κατανόηση των συστημάτων αντίληψης ενός αντικειμένου, των νοητικών προσομοιώσεων και να επεκταθεί στο χώρο της εκπαίδευσης τόσο του τυπικού πληθυσμού (ενήλικες και παιδιά), όσο και των ατόμων που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
νοητική προσομοίωση, κατεύθυνση αντικειμένου, γλωσσική κατανόηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
104
Αριθμός σελίδων:
94
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Christina_Koutouveli_Master.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.